کریمی: توانمندسازی دانش آموزان تاب آوری شان را افزایش می دهد

تهران (پانا) - بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی به همت آموزش و پرورش و وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان دانش آموزی در محل مدرسه ایوب آزاد منطقه پنج تهران برگزار شد. شعار بیست و یکمین مانور زلزله، مدرسه ایمن و جامعه تاب آور بود.

کد مطلب: ۹۷۱۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: توانمندسازی دانش آموزان تاب آوری شان را افزایش می دهد

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای جا انداختن موضوع ایمنی در زلزله ابتدا باید اهداف کار مشخص شود و اولین کار ترویج فرهنگ ایمنی است. همه ما نیاز داریم ایمنی را از ابعاد مختلف بشناسیم و با کسب آگاهی و دانایی در مقابل پدیده های اجتماعی راحت تر برخورد میکند.

وی افزود: ما معتقدیم همه دانش آموزان نیاز دارند توانمندسازی را یاد بگیرند و در سند هم آمده که انسانی موفق است که رشد متوازن در همه ابعاد داشته باشد. مهم است انسان دانش را کسب کند و لذا باید توجه و اهتمام جدی به محیط پیرامونش داشته باشد. لذا مهم است دانش آموزان توانمندی های مختلف را کسب کنند و مهم است ما درس زندگی را بیاموزیم و این دستور زندگی را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

کریمی گفت: همچنین ما باید بتوانیم مدرسه ایمن داشته باشیم و جامعه ای که تاب آوری لازم را کسب کند. هر اتفاقی ممکن است آسیب هایی داشته باشد. در مباحث روانشناسی اضطراب و استرس بعد از واقعه داریم و لذا انسانی که توانمندی لازم را دارد تاب آوری اش بیشتر می شود و لذا هیچگاه برای یادگیری دیر نیست. پس باید توانمندی دانش آموزان مان را بالا ببریم تا بتوانند تاب و تحمل بیشتری در برابر مخاطراتی مانند زلزله داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار