محمدحسین اسماعیلی در نشست خبری هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی:

جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با نگاه تولید محتوا وارد عرصه شده است

قزوین (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با نگاه تولید محتوا وارد عرصه شده است و تلاش دارد بستر مناسبی برای رقابت فرهنگی بین اقشار مختلف ایجاد کند و نهایت استفاده را ببرد.

کد مطلب: ۹۷۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با نگاه تولید محتوا وارد عرصه شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، محمدحسین اسماعیلی در نشست خبری هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی که پیش از ظهر یکشنبه ۳ آذرماه در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: تولید محتوا در فضای مجازی همواره مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده است به شکلی که ایشان فرموده‌اند که «دستگاه‌ها می‌توانند جریان ساز باشند و فضای مجازی ابزار کارآمدی است که بتوانید پیامتان را به اقصی نقاط دنیا بشناسانید».

وی افزود: تأکیدات ایشان نشان می‌دهد که همه ما، مردم و اصحاب رسانه باید عزم جدی داشته باشیم تا بتوانیم از این فضا برای همه اهداف و ایده‌های خودمان نهایت استفاده را ببریم؛ در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و مشکلات ما در حوزه فضای مجازی تولید محتوا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: اگر در فضای مجازی نگاه فعالانه نداشته باشیم به‌طورقطع در این عرصه بازنده خواهیم بود، کشورهای مختلفی که با کشور ما زاویه‌دارند نسبت به تولید محتوا در فضای مجازی با برنامه عمل می‌کنند و ما را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: اگر ما بتوانیم در حوزه فضای مجازی تولید محتوای مناسبی داشته باشیم مطمئناً دشمن ضربه خواهد خورد، در همین راستا جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با نگاه تولید محتوا وارد عرصه شده است و تلاش دارد بستر مناسبی برای رقابت فرهنگی بین اقشار مختلف ایجاد کند و نهایت استفاده را ببرد.

اسماعیلی تأکید کرد: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با مشارکت مرکز رسانه‌های دیجیتال و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با رویکردی جدید به این عرصه ورود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره باهدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی در ترویج آموزه‌های دینی و اهل‌بیت علیه‌السلام به‌ویژه امام رضا(ع) در جامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از منابعی مانند آموزه‌های قرآن کریم، احادیث اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحب‌نظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استفاده کنند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری جشنواره یادآور شد: در حوزه تولید محتوا باید در حوزه ترویج ارزش‌های اخلاقی تلاش کنیم بنابراین بخشی از محورها به ارزش‌های اخلاقی از جمله صداقت، امانت‌داری، کرامت انسان‌ها، حفظ آبروی افراد، رزق حلال و در بخش دیگر ضد ارزش‌های اخلاقی مانند دروغ، خیانت‌ در امانت، تهمت، افترا و حرام‌خواری اختصاص پیداکرده است.

اسماعیلی بیان کرد: ارزش‌های اجتماعی نیز یکی از موضوعات اصلی جامعه است که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد از این‌رو محورهای این بخش در حوزه‌های روابط اجتماعی، روابط خانوادگی، روابط با گروه دوستان، وقف، کار و تولید، مسئولیت‌پذیری، محیط‌ زیست در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌های حاکمیتی شامل اهداف نظام اسلامی، عدالت، رسیدگی به امور مردم، روابط متقابل مردم و مسئولان؛ زیارت شامل زیارت عارفانه، خاطرات سفر زیارتی، دل نوشته‌های زیارت، واگویه های زیارت، زیبایی و معنویت حرم مطهر و شفاعت از دیگر موضوعاتی است که می‌توان برای شرکت در جشنواره از آن‌ها استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: در این دوره از جشنواره چهار ویژگی در نظر گرفتیم که مهم‌ترین آن تولید محتوا بر اساس اهداف والای فرهنگی نظام است همچنین حمایت از اپلیکشن های داخلی و رسانه‌ای فضای مجازی، استفاده به‌جا و مناسب از شبکه‌های اجتماعی داخلی و تقویت حضور فعالان فضای مجازی در عرصه رضوی از دیگر ویژگی‌های جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: آثار منتشره در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پرمخاطب فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در قالب‌های عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی (انیمیشن) و موشن گرافیک با هشتگ امام_رضا و امام_رئوف در این جشنواره شرکت داده می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به روند داوری جشنواره بیان کرد: در ابتدای کار داوری اولیه صورت می‌گیرد و آثاری که شرایط اولیه رادارند به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، داوری اصلی نیز با تکیه‌بر سه اصل کیفیت اثر، محتوای غنائی و نظر بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد، همچنین اختتامیه جشنواره ۲۶ بهمن‌ماه همزمان با میلاد حضرت زهرا (ص) در قزوین برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: وجود مرقد امام رضا (ع) در ایران یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که نباید از آن غافل شویم همچنین ظرفیت فضای مجازی ظرفیت ارزنده‌ای است بنابراین باید این دو ظرفیت را ترکیب کنیم و نهایت استفاده را ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره و جشنواره‌های مشابه در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بتوانیم بخشی از مسئولیت‌های حوزه هنر و مخصوصاً حوزه فضای مجازی که وظیفه سنگین داریم را ایفا کنیم.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۲۸۳۳۶۹۱۴۰۴-۰۲۸۳۳۳۷۰۱۹۷ دبیرخانه جشنواره رضوی تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار