معاون عمرانی استاندار قزوین:

راهبردهای عملی برای حفظ باغستان قزوین ارائه شود

قزوین (پانا) - معاون عمرانی استاندار قزوین بر ارائه راهبردهای عملی برای حفظ باغستان قزوین تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
راهبردهای عملی برای حفظ باغستان قزوین ارائه شود

علی فرخ زاد در جلسه شورای باغستان قزوین اظهار داشت: بدون شک تنها کسانی که مرارتها و سختی های باغداری را درک کرده اند ، خود باغداران بوده و آنها بهتر از هر کسی می توانند برای حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین تلاش کنند و مجموعه مدیریتی نیز در این میان نقش حمایتگری خواهد داشت و در کنار باغدازان برای این مجموعه ارزشمند تلاش خواهد کرد.

وی افزود: در جلسات بعدی شورای باغستان دونماینده از سمن ها به انتخاب مدیر کل دفتراجتماعی استانداری و نیزتعدادی از باغداران سنتی باغستان وشرکت آب منطقه ای و محیط زیست با محوریت جهاد کشاورزی به عنوان متولیان دولتی حضور داشته باشند.

فرخ زاد تصریح کرد: با توجه به اینکه لبه های باغستان بیشتر از همه در معرض تهدیدو تخریب قرار گرفته است، متولیان امر کلیه طرحها و برنامه هایی را که این مناطق را تحت تاثیر قرا می دهد را با معیارهای فنی مورد بازنگری قراردهند.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: تاکنون بارها در جلسات مختلف در خصوص باغستان سنتی تبادل نظر شده است اما همیشه صورت مساله را تکرار کرده ایم و راه حل کاربردی و عملی برای حفظ آن ارائه نداده ایم که امیدواریم با رویکردهای جدید بتوانیم راهکارهای خوبی برای حفظ این میراث ارزشمند داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار