معاون سازمان محیط زیست: کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیازمند عزم ملی است

تهران (پانا) - معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، بیماری‌های مشترک انسان و دام را یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید تنوع زیستی دانست و گفت کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیازمند عزم ملی است.

کد مطلب: ۹۷۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان محیط زیست: کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیازمند عزم ملی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،کیومرث کلانتری در آیین افتتاح نخستین کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: بخش مهمی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست تحقیق، آموزش و اطلاع‌رسانی پدیده‌هایی که تنوع زیستی و محیط‌زیست را تحت تأثیر قرار می‌دهد، است و ما برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ایران با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی و جغرافیایی از تنوع زیستی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، افزود: کشور ما دارای 8 هزار و 200 گونه گیاهی و یک‌هزار و 300 گونه جانوری مهره‌دار است ولی به‌رغم این تنوع زیستی، محیط زیست با انواع تهدیدها و چالش‌هایی همچون آلودگی و تخریب، جزیره‌ای شدن زیستگاه‌های و جنگل‌ها، گرد و غبار و خشکسالی مواجه است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر بهره‌برداری از منابع طبیعی با تدبیر صورت نگیرد، جامعه در استفاده از عرصه طبیعی آینده روشنی نخواهد داشت.

کلانتری با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین عوامل تهدید تنوع زیستی است، اذعان کرد: انسان و همه گونه‌های جانوری در برابر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان آسیب‌پذیر هستند و عدم توجه به آنها باعث می‌شود سلامت جامعه و ذخایر ژنتیکی و گیاهی با خطر و آسیب مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از سوی سازمان‌های متولی در کنار آموزش و پژوهش از مهم‌ترین شاخص‌ها برای حفاظت از محیط زیست است که دستیابی به آن نیازمند عزم ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار