عسکری مطرح کرد: بازنگری در انتخاب و انتصاب اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری

تهران (پانا)‌ - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد بازنگری در نحوه انتخاب و انتصاب اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری از اولویت‌های مهم این معاونت است.

کد مطلب: ۹۷۱۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عسکری مطرح کرد: بازنگری در انتخاب و انتصاب اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، علی عسکری در جلسه شورای مدیران معاونت حقوقی و امور مجلس و معارفه مسوول حراست این معاونت، گفت: «پس از پیامبر گرامی اسلام، حکمرانی مطلوب و مورد رضایت مردم در دوره حکومت حضرت علی (ع) صورت پذیرفت به طوری که امام علی (ع) به صراحت فرمود که اگر حضور مردم نبود،‌ اگر خدا حجت را به خاطر وجود نیروهای یاری‌گر تمام نکرده بود و اگر نبود اینکه خدا عالمان را به خاطر ظلم ظالمان به مظلومان مجازات نمی‌کرد؛ هر آینه من لجام شتر حکومت را به گردنش می‌انداختم و رهایش می‌کردم. از این سخن و کلام بلند حضرت استفاده می‌شود که در کنار انجام وظیفه الهی، مهمترین فلسفه حکومت رضایت‌مندی مردم است.»

او ادامه داد: «در بخش حقوق انسانی مردم،‌ اصول بر زمین مانده زیادی در قانون اساسی داریم و اگر احساس می‌کنیم که نظام جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده است به این علت است که جمهوریت و اسلامیت آن را در بعضی مواقع رعایت نمی‌کنیم.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: «رضایت مردم و مراجعان،‌ تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی بسیار مهم است. بازنگری در نحوه انتخاب و انتصاب اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری از اولویت‌های مهم معاونت حقوقی و امور مجلس خواهد بود.»

علی عسکری با گرامی‌داشت هفته بسیج و تشکر از حضور مردم در دفع تحرکات اشرار گفت: «سازمان بسیج از آغاز راه‌اندازی تاکنون در عرصه‌های مختلف ایثار و سازندگی گام‌های استواری برداشته است و امروز از جمله موارد مهمی که رهبر معظم انقلاب جوانان بسیجی را به حضور در آن تشویق و ترغیب می‌کنند،‌ حوزه‌های علمی و تحقیقات است. به عبارت دیگر نقش‌آفرینی جوانان دارای تفکر و روحیه ناب بسیجی در عرصه‌های علمی و تحقیقی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است. به هر روی هفته بسیج فرصتی برای معرفی راهبردها، عملکردها و کارکردهاست و در کارآمدی بسیج همین بس که امام (ره)فرمود من از نزدیک بر دست‌های شما بسیجیان بوسه می‌زنم و بر آن افتخار می‌کنم.»

او ویژگی مهم یک بسیجی را آزادگی و رهایی از تعلقات مادی و دنیوی دانست و گفت: «بسیجی هیچ چیزی را برای خود نمی‌خواهد و بالاترین آزادی را آزادی از خود می‌داند. بسیج نماد نیرویی است که از منافع خویش برای تأمین منافع نظام و مردم گذشته است. به خاطر این اخلاص و معنویت،‌ کارهای بسیج مورد توجه آحاد جامعه بوده و حماسه‌های جوانان شهید و ایثارگر بسیجی در قلب تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است. در این فرصت چند روزه باید تلاش کرد ضمن مرور اقدامات انجام شده،‌ چشم‌انداز حرکت آینده را روشن کرد. چشم‌اندازی که در مسیر آن گفتمان‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب به اقدام‌های عملی تبدیل شوند.»

عسکری در این نشست سیدامیر موسوی را به عنوان مسئول حراست معاونت حقوقی و امورمجلس معرفی کرد و او را یک فرد بسیجی و آگاه به مسائل و حامی مردم دانست. او گفت: «اعتمادسازی و حراست از منافع معلمان و کارکنان از وظایف مهم حراست در این مجموعه است.»

سیدامیر موسوی از سوی جلال دلقندی، رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول حراست معاونت حقوقی و امور مجلس منصوب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار