با اعلام جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان توسط وزیر آموزش‌وپرورش؛

افزایش میانگین حقوقی420 هزارتومانی معلمان/ معلمان ابتدایی 10 درصد افزایش حقوقی بیشتری در این طرح خواهند داشت

بجنورد (پانا) -وزیرآموزش‌وپرورش با اعلام جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان از افزایش میانگین حقوقی420 هزارتومانی معلمان و 10 درصد افزایش حقوقی بیشتر معلمان ابتدایی در این طرح خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۱۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش میانگین حقوقی420 هزارتومانی معلمان/ معلمان ابتدایی 10 درصد افزایش حقوقی بیشتری در این طرح خواهند داشت

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در برنامه تلفنی زنده با بخش خبر ساعت 13:45 شبکه خبر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: شب گذشته طرح رتبه‌بندی به تصویب نهایی هیات وزیران رسیده است و مقدمات اجرایی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: با شیوه‌نامه‌ای که ارسال خواهد شد، نحوه تخصیص معلمان به رتبه‌های مختلف تعیین می‌شود که این شیو نامه آماده‌شده است و با ابلاغ آن به استان‌ها عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

بین کیفیت کار نیروی انسانی و نظام جبران خدمات باید رابطه‌ای باشد

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه معلمان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های آموزش‌وپرورش و کشور هستند، گفت: بین کیفیت کار نیروی انسانی و نظام جبران خدمات باید رابطه‌ای باشد و هرچقدر این رابطه مناسب‌تر تنظیم شود می‌توانیم از نیروهای باکیفیت بهتری برخوردار باشیم.

حاجی میرزایی تأکید کرد: نظام رتبه‌بندی درصدد ارتقای کیفیت و ارتباط کیفیت با نظام جبران خدمات معلمان است.

کسانی که مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند

وی با اشاره به کسانی که مشمول این طرح می‌شوند، اظهار کرد: این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی است که حدود720 هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد و افراد با اختصاص به رتبه‌های مختلف این انگیزه را پیدا می‌کنند تا دانش تخصصی و صلاحیت‌های حرفه‌ای خود را افزایش دهند تا به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا کنند و از امتیازات بهتری برخوردار شوند.

حاجی میرزایی با اشاره به ملاک‌های رتبه‌بندی، تصریح کرد: تمام معلمانی که از طبقه‌بندی مشاغل آموزشی برخوردار هستند، مشمول این طرح می‌شوند.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به صلاحیت‌هایی که مورد سنجش قرار می‌گیرد، گفت: 3 صلاحیت مدنظراست که افراد به‌تناسب هرکدام از این سه صلاحیت در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند. صلاحیت اول صلاحیت عمومی است که صلاحیت‌های استخدام اولیه و دارا بودن شرایط کار در آموزش‌وپرورش و همچنین دوم صلاحیت‌های حرفه‌ای و سوم صلاحیت‌های تخصصی است.

وی در ادامه اضافه کرد: دانش، تجربه، مهارت، نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد، توانمندی‌های معلمان برای ایفای مسئولیت و تلاشی که برای ارتقای دانش و صلاحیت‌های خود به عمل می‌آورند، جز معیارهایی است که معلمان را در گروه‌های مختلف قرار می‌دهد.

امتیاز ویژه برای کسانی که همچنان پس از 24 سال به همکاری خود ادامه خواهند داد

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه این طرح شامل افرادی می‌شود که حداقل 2 سال سابقه معلمی داشته باشند، گفت: رتبه اول بعد از 2 سال، رتبه دوم پس از 6 سال و همین‌طور رتبه سوم بعد از 12 سال، رتبه چهارم بعد از 18 سال و رتبه پنجم پس از 24 سال خدمت خواهد بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برای کسانی که همچنان پس از 24 سال به همکاری خود ادامه خواهند داد امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد که معادل با میانگین افزایش رتبه‌بندی هرسال بین 3 تا 5 درصد به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد.

معلمان مدارس ابتدایی تا 10 درصد امتیاز بیشتری از سایر معلمان خواهند داشت

وی با اشاره به افزایش حقوق معلمان مدارس ابتدایی که در طرح رتبه‌بندی در نظر گرفته‌شده است، گفت: معلمان مدارس ابتدایی به جهت سختی کار و حضور تمام‌وقت در مدرسه تا 10 درصد از سایر معلمان امتیاز بیشتر و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اعتبار پیش‌بینی‌شده در بودجه 98، اظهار کرد: در قانون بودجه سال 1398 دو هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی‌شده است که از سوی سازمان برنامه‌وبودجه ابلاغ اعتبار شده است و زمانی که رتبه‌ها اختصاص پیدا کنند عملیات اجرایی آغاز خواهد شد و اعتبار آن را دریافت خواهیم کرد.

متوسط دریافتی معلمان براثر اجرای رتبه‌بندی420 هزار تومان خواهد بود

حاجی میرزایی با اشاره به متوسط دریافتی فرهنگیان، بیان کرد: کسانی که در رتبه اول هستند بین 200 تا 300 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و این نسبت به‌تناسب سابقه و تجربه افزایش پیدا خواهد کرد و متوسط دریافتی معلمان براثر اجرای رتبه‌بندی بر اساس آنچه محاسبه‌شده است 420 هزار تومان خواهد بود که تعدادی کمتر از 420 هزار تومان و تعدادی بیشتر از 420 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران زمان اعمال افزایش حقوق از اول مهرماه 98 خواهد بود بنابراین تمامی همکارانی که از مهرماه 98 با ما همکاری کردند جزو طرح رتبه‌بندی محسوب خواهند شد.

وزیرآموزش‌وپرورش در پایان گفت: پس‌ازاینکه هیات‌های ممیزه افراد را به رتبه‌های مختلف اختصاص دادند افزایش حقوق محاسبه خواهد شد و مطالبات همکاران پرداخت خواهد شد و ممکن است چندهفته‌ای طول بکشد تا رتبه‌ها مشخص شود چراکه باید مدارک و مستندات بررسی و تعیین شود که هر فردی در چه رتبه‌ای قرار بگیرد و پس‌ازآن هر زمانی که این مراحل آماده شود پرداخت‌ها از ابتدای مهرماه اعمال خواهد شد و معوقات همکاران عزیز پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار