کاظمی: بزرگترین قدرت جمهوری اسلامی توسعه فرهنگ ایثار است

کرمان ( پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان منوجان در استان کرمان گفت که بزرگ ترین موضوعی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند دور کردن مردم از فرهنگ ایثار و شهادت است و ساده زیستی و ولایت مداری مهمترین سیره عملی شهدا بود.

کد مطلب: ۹۷۱۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بزرگترین قدرت جمهوری اسلامی توسعه فرهنگ ایثار است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، علی رضا کاظمی در یادواره شهدای دانش‌آموز و نوجوان‌ترین دانش‌آموز شهید استان کرمان، شهید علی ذاکری در شهرستان منوجان با بیان اینکه امروز توفیق نصیب ما شد تا در محضر شهدا باشیم، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره‌های شهدا به خصوص شهدای دانش آموز اقدامی ارزشمند و با فضیلت است.
وی با بیان اینکه تمام اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان است، افزود: یادواره‌های شهدا به ما یادآوری می‌کند که آنچه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست ماست محصول چه جان نثاریی است.
کاظمی با اشاره به اینکه نسل نوجوان و جوان ما به شهدا نیاز دارند برای در راه ماندن و گمراه نشدن از مسیر انقلاب، خاطرنشان کرد: شهدا از مقام بسیار رفیع و متعالی برخوردارند و اگر قرار است در صراط مستقیمی که قرآن برای ما ترسیم کرده است حرکت کنیم راهی جزء راه شهدا نداریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دارا بودن استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جز حرکت کردن در مسیر شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نداریم، اظهار داشت: بزرگترین قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان چیزی جزء توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیست.
علی رضا کاظمی با بیان اینکه باید قدردان شهدا و خانواده‌های آنان باشیم، بیان داشت: شهدا الگوهای ارزشمند جامعه ما هستند.
وی گفت: باید بینش و معرفت خود را نسبت به شهید، شهادت، ایثار و ازخودگذشتگی و فداکاری افزایش دهیم.
کاظمی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا عشق شهادت در دل جوانان امروزی ما زنده شود، افزود: مقام شهادت یکی در بالاترین درجات قرار دارد و شهدا در کنار علما قرار گرفته اند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مقام شهادت در جامعه ما رفیع است، گفت: شهدا در زندگی ما موثر هستند و ما باید به شهدا توسل بجوییم و از آنان برای سعادت در زندگی کمک بگیریم.
وی با اشاره به اینکه شهدا حاضر و ناظر بر رفتار ما هستند، گفت: ما در این یادواره ها نباید به یک مراسم نمادین بسنده کنیم، زیرا باید تلاش کنیم سیره شهدا در زندگی ما جاری و ساری شود.
علی رضا کاظمی با بیان اینکه بزرگترین موضوعی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند دور کردن مردم از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: تمام تلاش دشمن این است تا در بین مردم و فرهنگ ایثار و شهادت فاصله ایجاد کند.
وی گفت: باید رفتار خودمان را در حوزه های مختلف با رفتار شهدا که چراغ هدایت هستند، هماهنگ کنیم. و میزان انحراف زندگیمان را با شهدا بسنجیم و کجا فاصله گرفتیم، ضرر کردیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساده زیستی یکی از سیره های مهم شهدا بود، خاطر نشان کرد: ریشه هر آسیب اجتماعی در نیای امروزی، دنیا طلبی و جاه طلبی است که باید از آن دوری کنیم.
وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی میدان جنگ در دفاع مقدس نماز اول وقت و ارتباط با خدا بود، بیان داشت: امروزه چقدر با این حوزه ها پیوند داریم و اگر نوجوانان و جوانان می خواهند در مسیر شهدا قرار بگیرند، ایجاد ارتباط درست و اثرگذار با خداوند است.
علی رضا کاظمی با بیان اینکه شهدا در تقابل بین نماز و دنیا راه درست را انتخاب کردند، اظهار داشت: ولایت مداری و ولایت پذیری رمز موفقیت شهدا در دوران دفاع مقدس بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راز و رمز موفقیت ایران اسلامی رهبری حکیمانه امام خامنه ای(مدظله العالی) و اطاعت پذیری مردم مومن و متدین ایران است، افزود: آمریکا و دشمنان ۴۰ ساله ایران اسلامی با انواع توطئه ها و جنگ ها و تحریم ها مختلف را انجام داده اند و امروز عصبانی ار اقتدار نظام اسلامی هستند و همه ما در این برهه از زمان باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار