مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین:

اجرای مبحث 21 مقررات ساختمان در قزوین مغفول نماند

قزوین (پانا) - مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین با اشاره به پایلوت بودن قزوین در مبحث 21 مقررات ساختمان، از توقف این روند خبر داد و گفت که امیدواریم هرچه سریع تر مجددا این طرح عملیاتی شود.

کد مطلب: ۹۷۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مبحث 21 مقررات ساختمان در قزوین مغفول نماند

محمد افشار در همایش الزامات پدافند غیرعامل در راستای تاب آوری شهری در برابر مخاطرات گسل ها و وقوع زلزه که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه مهندسی پدافند غ ع در زیرمجموعه پدافند کالبدی یا به عبارت دیگر پدافند فنی و مهندسی است که هدایت این بخش با مهندسان و متخصصان این حوزه است که به دلیل اهمیت موضوع اجرای بدون نظارت کارایی لازم ندارد و این دو موضوع در کنار یکدیگر هستند که باعث پیشرفت در این حوزه می گردد.

افشار در ادامه افزود: در سال های اخیر با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارگروه های مرتبط توانستیم برای اولین بار در کشور، مبحث 21 مقررات ملی ساختمان را اجرایی و تهیه چک لیست آن ها را انجام دهیم و این استان به عنوان پایلوت در کشور، چک لیست های مبحث 21 را را پس از بازنگری به سایر استان های کشور ابلاغ نمود.

وی افزود: اما متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده در مسیر این موضوع، ادامه روند مدتی متوقف گردید که امیدواریم در اسرع وقت با رفع معایب و اصلاح موارد مجدد عملیاتی گردد .

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه به وجه تمایز و تفاوت ویژگی های مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی و انسان ساز اشاره کرد و گفت: مخاطرات و تهدیدات غیرطبیعی که معمولا انسان ساز هستند اکثرا اقدام عامدانه و با قصد قبلی است که با وجود فناوری و تکنولوژی های امروزی ماهیت تهدیدات روز به روز در حال تغییر بوده است که همین باعث می شود دفاع در مقابل تهدید هم تغییر کند و به روزرسانی گردد وقتی یک گام از تهدیدات جلوتر باشد تا بتواند یک دفاع موثر ایجاد کند.

وی تصریح کرد:این امور همه منوط به شناخت ماهیت تهدید و دفاع شناسی به روز و به صورت اصولی و آکادمیک است که امیدواریم پروژه آموزش و فرهنگسازی اصولی و پایه ای در مدارس کشور در اولویت قرار گیرد. این مقام مسئول در پایان گفت: استان قزوین در تلاش است ظرفیت ها و قابلت های استان در حوزه پدافند فنی و مهندسی را شناسایی کرده تا بتوان از آن ها در تهیه پیوست های فنی و مهندسی مبحث پدافند غ ع استفاده کرد. افشار در پایان یادآور شد: در استان 6 شرکت حائز شرایط جهت همکاری انتخاب شده اند که از آن ها 4 شرکت برای اخذ گواهینامه صلاحیت پدافند غ ع در حوزه فنی و مهندسی به سازمان پدافند غ ع معرفی گردیده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار