ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در فارس به زودی آغاز می‌شود

شیراز (پانا) - سرپرست راه و شهرسازی فارس از آغاز ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در استان فارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۱۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در فارس به زودی آغاز می‌شود

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فرزاد جمشیدی افزود: هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است.

وی تصریح کرد: این طرح بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی با نام برنامه اجرایی اقدام ملی مسکن در اداره‌کل راه و شهرسازی فارس در دست اقدام است و محل اجرای آن زمین‌های موجود متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خواهد بود.

جمشیدی در خصوص سهمیه اداره کل راه و شهرسازی فارس در طرح اقدام ملی مسکن خاطر نشان ساخت: سهمیه این اداره کل در طرح اقدام ملی 11 هزار و 881 واحد است که شامل 2989 واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی 3373 واحد در قالب واگذاری زمین 99 ساله 490 واحد تامین زمین برای اقشار ویژه و همچنین 1672 واحد تکمیل، واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت است.

وی ادامه داد : 1740 واحد نیز واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه‌ها و 1617 واحد استفاده از ظرفیت های بانکی مصوب تامین گردیده است.

سرپرست راه و شهرسازی فارس در خصوص واجدین شرایط برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: 8 شرط برای ثبت نام در این طرح وجود دارد که شامل 1- متقاضی و افراد تحت تکفل فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ 1/1/1384 به بعد و از تاریخ 22/11/1357 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی افزود: دومین شرط متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و سومین شرط نیز زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن باشند.

جمشیدی چهارمین شرط را حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشت و گفت: پنجمین شرط را نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه و ... است.

او همچنین در خصوص سایر شروط لازم برای ثبت در طرح اقدام ملی مسکن خاطر نشان ساخت : توانایی تامین هزینه ساخت مسکن یعنی مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوط و توانایی اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شروط لازم می‌باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار