حمایت ۲۱ هزار حامی از ایتام لرستان

خرم‌آباد -پانا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: ۲۱ هزار حامی از ایتام مددجوی تحت پوشش این نهاد حمایت می‎کنند.

کد مطلب: ۹۷۰۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت ۲۱ هزار حامی از ایتام لرستان

به گزارش پانا، جاسم محمدی فارسانی روز دوشنبه بیان کرد: اکنون ۶ هزار و ۸۰۰ نفر ایتام و سه هزار و ۱۰۰ کودک و نوجوان در قالب طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) لرستان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان تصریح کرد: از مجموع حامیان ایتام در استان، ۵۰۰ نفر اساتید و دانشجویان، ۵۰۰ نفر علما و روحانیون حوزه علمیه و مابقی عموم مردم هستند.

وی با بیان اینکه سرپرست ۶۱ هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی و اجتماعی این نهاد در لرستان سالمند می باشند افزود: از این تعداد ۴۸ هزار و ۳۵۰ خانوار از تمامی خدمات کمک‌هزینه معیشتی، درمان، اشتغال، مسکن، وام کارگشایی، فرهنگی، خدمات تحصیلی فرزندان، جهیزیه دختران و سایر سرفصل‌ها بهره‌مند می‌باشند.

وی اظهار داشت: ملاک سالمندی جهت تحت حمایتی این نهاد توسط شهید رجایی در طرحی به همین عنوان با موضوع حمایت از سالمندان بالای شصت سال بناشده و در صورت استحقاق، تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد با تاکید بر ارائه خدمات موردی به سالمندانی که تحت حمایت این نهاد نیستند گفت: ۱۲ هزار و ۶۵۰ خانوار به‌ صورت موردی، خدماتی شامل تسهیلات خوداشتغالی، درمان، کمک‌هزینه معیشتی دریافت می‌نمایند.

محمدی فارسانی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۵۵۵ نفر از سالمندان تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: شرایط خاص دوران سالمندی و حمایت از این قشر حائز اهمیت بوده واین افراد از نظر معیشتی و دریافت کمک‌های حمایتی در اولویت می‌باشند.

وی با تأکید بر احترام به سالمندان در سطوح مختلف این نهاد به برنامه‌های هفته تکریم اشاره کرد و افزود: سرکشی به این قشر زمین‌گیر، توزیع بسته‌های بهداشتی، تجلیل از سالمندان موفق در زمینه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و برپایی ایستگاه سلامت از برنامه‌های کمیته امداد در این

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار