لاریجانی: کالاهایی که دولت تولید می کند نباید افزایش قیمت داشته باشند

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم کنترل قیمت کالاهای تولید شده توسط دولت تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی: کالاهایی که دولت تولید می کند نباید افزایش قیمت داشته باشند

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی برای بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات خطاب به رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: «کالاهایی که توسط شرکت‌های دولتی تولید می‌شود یا دولت واردات آنها را برعهده دارد نباید افزایش قیمت داشته باشند. دولت باید در گام اول این بخش را کنترل کند. بعضا شنیده می‌شود برخی از شرکت‌های دولتی و حتی خودروسازی‌ها قیمت‌ها را بالا بردند.»

او ادامه داد: «اکنون تاکسی‌ها بنزین سهمیه‌ای را با قیمت ۱۵۰۰ تومان مصرف می‌کنند و افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی اعمال شده است باید نرخی معقول بر قیمت تاکسی‌ها اضافه شود تا شاهد افزایش قیمت‌های سرخود و هنگفت نباشیم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «از سوی دیگر دسترسی مردم به بخش هایی که بر قیمت کالا و خدمات نظارت دارند باید تسهیل شود. در بعد نظارتی شما نیاز به یک عقبه فراگیر دارید و بهتر است از ظرفیت بسیج برای نظارت استفاده کنید. باید با نظارت جدی از افزایش قیمت کالاها در بازار جلوگیری شود. از سوی دیگر از شما می‌خواهم با کمیسیون اقتصادی همکاری نزدیکی داشته تا این کمیسیون گزارش‌های لازم را به مجلس ارائه کند.»

دستگاه های دولتی حق افزایش قیمت ندارند

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه در راستای کنترل قیمت ها بیان کرد: «براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار هیچ دستگاه دولتی تا پایان سال حق افزایش قیمت ندارد. حتی بخش‌هایی که قبل از اجرای این طرح مجوز افزایش قیمت دریافت کرده بودند و هنوز اعمال نشده بود مصوبه آنها لغو شد. هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق افزایش قیمت هیچ کالایی را تا پایان سال ندارند.»

این مقام مسئول تصریح کرد: «ما با بسیج اصناف نیز تفاهم‌نامه داشته و آنها نیز به طور جدی پای کار آمدند. بنده در هفته گذشته نیز در کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی مجلس حاضر شدم و توضیحات لازم ارائه شد سامانه ۱۲۴ نیز از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در اختیار مردم است و آنها می‌توانند گزارشات خود از افزایش قیمت ارائه کنند.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خاطرنشان کرد: «در مورد کرایه تاکسی‌ها نیز می‌پذیریم افزایش قیمت بنزین بر روی این بخش تاثیر گذار است و ما در تلاش هستیم تا افزایش معقول در این بخش داشته باشیم. تا آنها نیز در تنگنا قرار نگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار