رئیس بنیاد مسکن خبر داد:

تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان آذربایجان از امروز پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به زلزله‌زدگان دارد، می‌گوید تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان از امروز (دوشنبه) پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۰۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان آذربایجان از امروز پرداخت می‌شود

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، علیرضا تابش با بیان اینکه مشکلی برای پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد پایین نیست، افزود: اعتبارات این موضوع توسط بانک مرکزی به بانک‌ها اختصاص داده شده و این تسهیلات با ساده‌ترین شرایط‌ و ضمانت‌های زنجیره‌ای ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زلزله اخیر در میانه باعث خسارت دیدن بیش از ۱۰۰ روستا شد، ادامه داد: با اینکه تلفات جانی کم بود ولی خانه‌های خشتی و گِلی به طور کامل خسارت دیدند. رییس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه اسکان موقت زلزله زدگان کوتاه می شود و به اسکان دائم آنها متصل خواهد شد، ادامه داد: اسکان اضطراری با چادر آغاز شد و هم اکنون شاهد اسکان موقت تمام زلزله زدگان در منطقه میانه و سراب هستیم.

تابش اظهار داشت: اسکان موقت نیز به دو شکل خانه اجاره‌ای و اتاقک پیش ساخته انجام می‌شود. ۱۰۴۰ خانه اجاره‌ای توسط زلزله‌زدگان اجاره و به هر خانوار مبلغ ۱۰ میلیون تومان بابت اجاره بها پرداخت شد. همچنین ۲۳۲ اتاقک اسکان موقت نیز برای گروه دیگری از زلزله زدگان احداث شد.

وی با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده در روزهای پایانی خود قرار دارد، گفت: تا ۱۵ روز آینده آواربرداری به صورت کامل تمام می شود، آواربرداری بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است و در برخی نقاط احداث واحدهای جدید آغاز شد.

تابش همچنین گفت: ۲ هزار واحد در میانه و یک هزار واحد در سراب در اثر زلزله خسارت دیده است. وی با بیان اینکه ساخت تقریبا ۳ هزار واحد اسکان دائمی و ۲ هزار واحد دامی را در دستور کار داریم، گفت: برای واحد دامی نیز وام داده می‌شود و تامین اعتبار شده است. واحدهای مسکونی احداثی مناطق زلزله زده تا پایان تیرماه به اتمام خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار