امام جمعه شهرستان بجنورد:

نماز مکتب انسان سازی است

بجنورد (پانا) - بیست و هشتمین اجلاس نماز دانش آموزی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد و مسئولین استانی و شهرستانی در محل کانون شهید باهنر برگزارشد

کد مطلب: ۹۷۰۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نماز مکتب انسان سازی است

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر نقش نماز دردین ،معنویت و اخلاق اظهار داشت: خشت اول دینداری نماز است ،نماز اهرم کنترل ،درس اخلاق، حقوق ، کرامت انسان است . نماز رعایت حقوق است ،مکتب انسان سازی است و به همه ادیان ارتباط دارد ،همه ادیان را در نماز می توان بصورت مجسم مشاهده کرد،اصول و فروع دین در نماز تجلی پیدا می کند .

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) "هرکس نماز را سبک بشمارد از ما نیست" ادامه داد: نماز را جدی بگیریم چون خدا و پیامبران جدی گرفته اند ، نماز مخصوص دین ما نیست بلکه همه ادیان الهی به نماز اعتقاد دارند. نماز پشتوانه معنوی زندگی به شمار می آید در غیر اینصورت عمر بی ارزش خواهد شد .

امام جمعه شهرستان بجنورد عنوان کرد: رأس معنویت ها ،نماز است ،نماز انسان را از ملک به ملکوت و از فرش به عرش پیوند می زند ،در ابعاد سیاسی - اجتماعی مقاوم سازی می کند ،تمرین صف دفاع از دین است،موجب شادابی روح و ارتباط با عالم است .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص)"آنکه یادخداست در بین غفلت زدگان مثل درخت سرسبز در کویر می ماند" عنوان کرد: از نماز غافل نشویم و در جایگاه مظهر نماز قرار گیریم ودرخت وجودمان را با نماز سرسبز نگه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار