چرا مردم ایلام کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند؟

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به‌طور منطقی تازمانی که کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مطابق استاندارهای روز ارتقا پیدا نکند نمی‌توان انتظار استفاده گسترده از این بخش را داشت.

کد مطلب: ۹۷۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
چرا مردم ایلام کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند؟

به‌گزارش ایسنا، سرهنگ «ابوالفضل کوهزادی» اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی منتشره سهم خانوارهای استفاده کننده از خودروی شخصی از16.1 درصد در سال‌های گذشته به 48.6 درصد در سال‌جاری رسیده که این موضوع نشان می‌دهد بیش از نیمی از خانوارهای ایلامی دارای خودروی شخصی هستند، اما با توجه به اینکه برخی از خانواده‌ها بیش از یک خودرو دارند، نمی‌توان رقم دقیقی در خصوص تعداد مالکیت خانوارها ارائه کرد.

او بابیان اینکه به‌طور میانیگن هر شهروندی در ماه 3 تا 4 بار با تاکسی سفر می‌کند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه وضعیت پیش آمده در کشور و سهمیهبندی سوخت، استفاده مردم از تاکسی نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس پلیس راهور استان ایلام گفت: به‌طور منطقی تا زمانی که کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مطابق استاندارهای روز ارتقا پیدا نکند نمی‌توان انتظار استفاده گسترده از این بخش را داشت و قطعا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تغییرات کمی و کیفی و افزایش میزان مطلوبیت این بخش ازحمل و نقل می‌تواند زمینه گرایش شهروندان را به استفاده گسترده از تاکسی در سفرهای شهری فراهم کند.

کوهزادی تاکید کرد: حوزه ترافیک یک حوزه فعال است که حل‌ مشکلات مربوط به آن در گرو همیاری، همکاری و همفکری همه دستگاه‌های مسئول و مشارکت خود مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار