بخشدار بردخون:

شیوع بیماری‌ها در مدارس جدی گرفته شود

بردخون،بوشهر(پانا)_بخشدار بردخون گفت: شیوع بیماری‌ها در مدارس منطقه جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۹۷۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شیوع بیماری‌ها در مدارس جدی گرفته شود

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، علی اخلاقی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: آموزش و پرورش در همه عرصه‌ها نقش ویژه‌ای داشته و اگر می‌خواهیم جامعه به رشد و تکامل برسد باید از این فرصت در همه برنامه‌ها بهره ببریم.

بخشدار بردخون با اشاره به جایگاه بهداشت در منطقه افزود: بهداشت یکی از معیارهای مهم ارزیابی جوامع و زمینه‌ساز سلامتی افراد است و همه مردم ملزم به رعایت دستورات و توصیه‌های بهداشتی هستند تا از بیماری در امان باشند چرا که برای توسعه همه جانبه نیاز به مردمی سالم و بانشاط داریم.

وی با هشدار در زمینه گسترش بیماری‌ها اضافه کرد: مدارس محیط مناسبی برای شیوع انواع بیماری‌ها است زیرا دانش آموزان در ارتباط نزدیک با همدیگر قرار دارند که باید به این موضوع مهم توجه کنیم و شیوع بیماری‌ها در مدارس جدی گرفته شود.

اخلاقی بر مشارکت آموزش و پرورش و بهداشت تأکید کرد و گفت: تلاش شود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، زمینه اطلاع رسانی عمومی فراهم شود تا خانواده‌ها با راه‌های دسترسی آسان به خدمات و کاهش نگرانی‌ها آگاه شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: آب‌های سطحی حاشیه مدارس موجب تجمع پشه‌ها و ایجاد بیماری می‌شود و برخی اوقات کیوسک‌های توزیع موادغذایی و بوفه‌های مدارس در انتقال بیماری یا به خطرانداختن سلامتی دانش آموزان مؤثرند که انتظار است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا دانش آموزان از لقمه‌های سالم استفاده کنند و با گسترش سفره‌های سالم، بچه‌ها را با صبحانه‌های سالم و بهداشتی آشنا کنیم و خطرات موادغذایی غیربهداشتی را یادآور شویم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: تلاش کرده‌ایم تعطیلی مدارس بر اساس ضرورت و بروز خطرات و حوادث احتمالی و در نظرگرفتن همه جوانب و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد تا کمترین زیان به دانش آموزان برسد.

ظهیر محمودی افزود: 6 آذر مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس منطقه بردخون برگزار می‌شود که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها مشارکت و همراهی داشته باشند تا برای مقابله با حوادث احتمالی آماده شویم.

وی با بیان اینکه مدارس مراکز ایمنی محلات هستند، اضافه کرد: مدارس آماده‌اند تا در زمان وقوع حوادث و بروز خطرات، پذیرای مردم باشند و فضای خود را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مرکز خدمات جامع سلامت شهید یوسف بردستانی نیز گفت: تجمع آب در اطراف مدارس موجب رشد پشه‌ها می‌شود که این پشه‌ها نیز عامل مهم بیماری سالک هستند و باید برای مبارزه با آن اقدام اساسی صورت گیرد.

سیده الهام جعفری افزود: برنامه‌های متنوعی در مراکز بهداشتی پیش بینی شده که مراقبت نوجوانان، سلامت روان، طرح عاری از پوسیدگی دندان و توجه به بهداشت فردی از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه دانش آموزی است.

مسؤول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها اضافه کرد: بهداشت مواد غذایی و تغذیه بسیاری ضروری و لازم است و باید بوفه مدارس از مواد غیربهداشتی و غیرضرور تخلیه شوند و برای تقویت دانش آموزان و تضمین سلامتی آنان تلاش کنیم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی بخش، نمایندگان مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان، نماینده شهرداری و معاون پرورشی و تربیت بدنی پیرامون مسائل حوزه آموزش و پرورش مطالبی بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار