رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

قریب یک هزار کارت بازرگانی فعال دراستان یزد وجود دارد

یزد(پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزدگفت: استان یزد جزو ۸ استان برتر دارای صادرات غیرنفتی است و بیش از ۹۹۴ کارت بازرگانی فعال در استان یزد وجود دارد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

"محمدرضا علمدار یزدی" با اشاره به اینکه استان یزد جزء ۸ استان برتر دارای صادرات غیرنفتی است، گفت: یکی از راهکار‌های موثر برای ایجاد اشتغال، توسعه صادرات غیر نفتی است و باید با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کنیم.

"علمداریزدی" افزود: سازمان صمت یزد در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ رتبه اول کشور را در جواز تاسیس به دست آورده و در سال جاری نیزمقام اول را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: : بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید و ۴۲۰ قلم به ۹۳ کشور دنیا صادر می‌شود و یزد به عنوان قلب استراتژیک کشور نیز بشمار می آید.

ایشان با اشاره به اینکه بیش از ۹۹۴ کارت بازرگانی فعال در استان یزد وجود دارد، گفت: استان یزد در پنج ماهه ابتدای سال ۹۸ در صدور پروانه نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته‌ است و همچنین چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور است.

وی ادمه داد: استان یزد با تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک ایران و ششمین تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان شناخته می‌شود.

علمدار یزدی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

منبع: خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار