معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر:

سوخت سرویس مدارس بوشهر تامین می‌شود

بوشهر (پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت شش هزار و ۷۰۰ سرویس مدرسه در استان گفت: سوخت سرویس مدارس استان بوشهر تامین می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سوخت سرویس مدارس بوشهر تامین می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامرضا دانش فر در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر در پرداخت مطالبات از استان های پیشرو است اظهار داشت: کارورزی سال 96، بخشی از مطالبات روستا مرکزی، ارفاقی نیروهای استثنایی و اضافه تدریس در آینده ای نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی به نشست های استانی موضوع سوخت اشاره کرد و گفت: سوخت سرویس مدارس از دغدغه های همه سازمان و نهادهای استانی بود که مسوولان قول همکاری های لازم را در این موضوع دادند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر، شرط همکاری با سرویس مدارس در موضوع سوخت را ثبت نام سرویس های مدارس در سامانه سپند دانست و ادامه داد: هر سرویس مدرسه در صورت ثبت نام در سامانه سپند 120 لیتر بنزین دریافت خواهد کرد.

دانش فر افزود: حدود 2 هزار و 700 سرویس در مناطق شهری و بیش از 4 هزار سرویس در مناطق روستایی فعال هستند که متاسفانه فقط 30 درصد این سرویس های دانش آموزی در سامانه سپند ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه 70 درصد سرویس های دانش آموزان در سامانه سپند ثبت نام نکرده اند و استان در صورت تخصیص سوخت نیز دچار مشکل خواهد شد یادآور شد: آگاهی بخشی به رانندگان سرویس های مدارس و ثبت نام آن ها در سامانه سپند در این شرایط بسیار مهم است و شهرستان ها و مناطق استان در این راستا اقدام کنند تا استان در بحث سرویس دانش آموزی بدون مشکل باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر به افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: همه ارگان های نظامی و دولتی باید از سوخت 3 هزار تومانی استفاده کنند و این افزایش سه برابری قیمت بنزین بدون شک برای آموزش و پرورش استان مشکلاتی در بر خواهد داشت که با مدیریت و تدبیر مدیران حل خواهد شد.

دانش فر خواستار مدیریت در مصرف برق در ادارات و مدارس شد و اضافه کرد: بدهی آموزش و پرورش استان به اداره برق حدود 7 میلیارد و 660 میلیون تومان است که از این مقدار یک میلیارد و 660 میلیون تومان آن در حوزه ادارات و حدود 6 میلیارد آن نیز در حوزه مدارس است.

وی با بیان اینکه حوزه های آموزشی و پرورشی نباید به دغدغه های مالی و پشتیبانی توجه ای داشته باشند تاکید کرد: حوزه توسعه مدیریت و پشتیانی آموزش و پرورش استان نه فقط در حوزه سخت افزاری بلکه در حوزه نرم افزاری نیز همراه و پشتیبان حوزه های آموزشی و پرورش خواهد بود و این حوزه ها باید به رسالت خود توجه کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: 5 هزار مجوز در کشور برای جذب نیروی خدماتی صادر شده است و استان نیز به نسبت جمعیت دانش آموزی مجوزهای لازم را دریافت کرده است اما با توجه به عدم تعیین بودجه مصوب و اعتبار لازم هنوز اجرایی نشده است.

دانش فر نیاز مدارس کم برخوردار به نیروهای خدماتی را بیشتر از مدارس دیگر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از نوبت دوم برای همکاران خدماتی و همچنین استفاده از نیروهای خدماتی بازنشسته از روش هایی است که می تواند مدارس را کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار