مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

نگاه مسوولان باید از فعالیت های عمرانی به آموزش نیروی انسانی مطعوف شود

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نگاه مسوولان باید از فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز به آموزش نیروی انسانی مطعوف شود.

کد مطلب: ۹۷۰۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاه مسوولان باید از فعالیت های عمرانی به آموزش نیروی انسانی مطعوف شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با بیان اینکه شرایط آموزش و پرورش از لحاظ مالی، تجهیزاتی و امکاناتی ضعیف است اظهار داشت: آموزش و پرورش با وجود مدیران توانمند خود، کمبودها را کم رنگ کرده است و جایگاه رفیع خود را به مانند گذشته در بین مردم از دست نداده است.

وی تاثیر مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه را زیاد دانست و ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش براساس تعهد خود و به دور از حواشی، فعالیت خود را به پیش می برد و بدون توجه به اتفاقات و حوادث پیش آمده به رسالت خود جامعه عمل می پوشاند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به جذب نیروهای تازه استخدام حق التدریس، خرید خدمات، بسته حمایتی، سرباز معلم و نیروهای بازنشسته بدون انگیزه در آموزش ابتدایی اشاره کرد و تاکید کرد: آموزش نیروی انسانی از جمله مدیران، معلمان و نیروهای جدید الورود در آموزش ابتدایی با توجه به شرایط تخصصی آموزش ابتدایی از برنامه های شهرستان ها و مناطق استان باشد.

کرمی با بیان اینکه نیازهای واقعی استان و سقف ساعت های تخصیص داده شده به نیروهای حق التدریس از مطالبات وزارت آموزش و پرورش از استان است گفت: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد حقوق نیروهای حق التدریس را همزمان با حقوق نیروهای رسمی پرداخت کند.

وی افزود: پرداخت کارورزی، روستا مرکزی و سنوات ارفاقی با وجود عدم تخصیص بودجه مد نظر از وزارت متبوع از اولویت های حوزه مالی آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تغییرات مدیریتی با توجه به اینکه تغییرات ایده ها، تغییر نگرش ها و تغییر روش ها را به همراه دارد لازم است ولی این تغییرات باید رو به جلو و برای اصلاح سیستم باشد.

کرمی به برگزاری نشست های بی رویه و بازدیدهای خارج از عرف انتقاد کرد و اظهار داشت: نشست ها و بازدیدهای آموزش و پرورش استان باید برنامه ریزی شود و تا حد امکان نشست ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و بازدیدها نیز باید در قالب گروه های آموزشی انجام شود.

وی خواستار تعامل مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با فرمانداران، بخشداران مسوولان منطقه ای و محلی شد و گفت: شرکت فعال مدیران در کمیته برنامه ریزی برای رایزنی و اعلام دغدغه های دانش آموزان برای دریافت اعتبارات بیشتر، مورد توجه مدیران و روسا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید نگاه مسوولان را از فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز به نیروی انسانی مطعوف کرد و آموزش و پرورش با توجه به داشتن بزرگترین جامعه آماری آموزش نیروی انسانی که آینده سازان کشور باشند باید به صورت ویژه دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار