حنیف نیا: خانواده آرامش بخش ترین کانون بشری است

تهران (پانا) - حنیف نیا در هفته مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده را آرامش بخش ترین، درمانگرترین و معجزه گرترین کانون بشری عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حنیف نیا: خانواده آرامش بخش ترین کانون بشری است

به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 با دانش آموزان و اولیاء دبستان امام جواد الائمه(ع) دیدار و گفتگو کرد.

هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 تهران، در این مراسم با اشاره به این که آسیب های اجتماعی قابل ریشه کنی نیستند اما می توان از آن ها پیشگیری کرد، گفت: تنها راه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی آموزش اثر بخش مهارت های زندگی است، مهارت هایی که دانش آموز در ارتباط با خود، جامعه و دیگران مسئولانه برخورد کند تا بتواند در موقعیت های پر خطر با مهارت نه قاطع و محکم، تصمیم منطقی و به لحظه انطباق مورد انتظار از خود محافظت کند.
حنیف نیا، ساده انگاری و سطحی نگری در برخورد و تصور این که خطری ما را تهدید نمی کند و نیاز به فهم آن نداریم را ، از مسائل بسیار مهم برای دانش آموزان و به ویژه برای اولیا دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده به عنوان نخستین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد، اهمیت زیادی در زندگی و آینده او دارد و به همین دلیل بیشترین تأثیرهای محیطی فرد از محیط خانواده است و تأثیرپذیری فرد از دیگر محیط ها نیز به خانواده مربوط می شود. وی گفت: در نتیجه نهاد خانواده خانواده آرامش بخش ترین، درمانگرترین و معجزه گرترین کانون بشری است.
مدیر منطقه 19 تهران ، نقش پدر و مادر در آموزش کودک و تحکیم بنیان خانواده را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: کودکان به سبب اینکه بیشترین وقت خود را در خانه سپری می کند از خانواده به ویژه پدر و مادر تاثیر زیادی می پذیرند و به همین دلیل نیاز است تا پدران و مادران به آموزش ها و مهارت های صحیح اشراف داشته باشند تا بتوانند با انتقال به کودکان خود شرایط لازم را برای آینده و تحکیم بنیان خانواده به دست آورند. وی همچنین فرهنگ سازی و آموزش در خردسالی به منظور تحکیم بنیان خانواده را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: نخست باید اعضای خانواده را نسبت به تحکیم بنیان های این نهاد هوشیار کرد زیرا وقتی خانواده نسبت به بنیان های خود آگاهی کسب کند، آموزش های سنین کودکی نیز به خوبی صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار