وزیر راه و شهرسازی: برای فرهنگیانی که در طرح مسکن ملی ثبت‌نام نکرده‌اند باید ظرفیت جدید ایجاد کنیم

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات طرح تامین مسکن برای فرهنگیان توضیح داد.

کد مطلب: ۹۷۰۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی: برای فرهنگیانی که در طرح مسکن ملی ثبت‌نام نکرده‌اند باید ظرفیت جدید ایجاد کنیم

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز در این وزارت‌خانه برگزار شد درباره تسهیلات تامین مسکن فرهنگیان گفت: «منابعی که برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده سه بخش است: یک بخش مربوط به بافت‌های فرسوده است که ۵۰، ۵۰ بین دولت و متقاضی پرداخت می‌شود. نوع دوم بحث مناطق کم‌برخوردار است که تسهیلات ویژه برای مسکن دارند و سایرین همان تسهیلات ۱۸ درصد را دریافت می‌کنند. هر بانکی سهمیه مشخصی دارد و با اتمام ثبت‌نام‌ها مردم به بانک‌ها وصل می‌شوند.»

محمد اسلامی ادامه داد: «۹۵۰ واحد مسکن تجمیع ثبت‌نام‌های طرح ملی اقدام و بقیه آن مسکن مهر است. ۴۰۰ هزار واحد مربوط به طرح ملی اقدام ملی مسکن است. سقف طرح ملی اقدام ۴۰۰ هزار است. ممکن است متقاضیان آموزش و پرورش برای این فهرست ۱۷۰ هزار واحد تفاهم‌نامه، در طرح ملی ثبت‌نام کرده باشند، اگر ثبت‌نام نکرده باشند باید ظرفیت جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کنیم. یعنی اگر در شهرهایی که 400 هزار واحد مسکونی ثبت‌نام شده است فرهنگیان جزو آن دسته باشند مشکلی نیست اما اگر تعداد آنها از سقف 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی بیشتر شود مجبور هستیم مابه‌التفاوت ‌آن را به سقف 400 هزار واحد مسکونی اضافه کنیم. هدف این است در کشور نهضت خانه‌سازی را به پا کنیم و هدف‌مان تولید و عرضه مسکن است.»

او در پاسخ به این سوال که طرح اقدام ملی مسکن مصوبه مجلس ندارد بنابراین چه تضمینی وجود دارد که با تغییر دولت بانک‌ها حمایت کنند گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم جزو وظایف وزارت‌خانه است و قانون ساماندهی زمین و مسکن مهمترین قانون برای اجرای این طرح است و نیاز به مصوبه مجلس ندارد. عناصری در اختیار دولت است تا طرح به یک جریان پایدار تبدیل شود و باید به این عناصر و پارامترها عمل کنیم. مطمئن هستیم با تمهیداتی که اتخاذ شده است آثار روانی افزایش قیمت‌ها کنترل خواهد شد و از رسانه‌ها هم خواهش می‌کنیم با تحلیل‌های خود باعث تشویش اذهان جامعه نشوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار