دانستنی‌هایی درباره تزریق ژل و چربی به بدن

تهران (پانا) - به‌گفته یک متخصص پوست نباید در تزریق از ژل‌های دائم که ماندگاری طولانی دارند استفاده شود و توصیه می‌شود از ژل‌هایی که بین ۶ ماه تا ۲ سال عمر دارند استفاده شود.

کد مطلب: ۹۷۰۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دانستنی‌هایی درباره تزریق ژل و چربی به بدن

به‌گزارش ایسنا، حمید رشنو اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در میانسالی باعث رنجیده خاطر شدن بسیاری بخصوص بانوان می‌شود، ایجاد خطوط عمیق در قسمت‌های مختلف صورت است. معمولاً برای پرکردن این خطوط خالی و حتی افتادگی گونه‌ها از fillerها یا همان پرکننده‌ها استفاده می‌شود.

او ادامه داد: فیلرها مواد مصنوعی هستند که تحت‌عنوان ژل استفاده می‌شوند و یکسری از فیلرها از چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که هرکدام معایب و محاسن خود را دارند.

این متخصص پوست با بیان اینکه مقدار تزریق ژل کنترل شده‌تر است و برای حجم‌های کوچک صورت مناسب‌تر هستند بطوریکه حجم‌دهی آن دقیق‌تر و تنظیم آن راحت‌تر بوده و کاملا قابلیت جذب دارد، بیان کرد: این مواد به مرور زمان جذب خواهد شد و یا داروهای ضدژلی وجود دارد که آنها را از بین می‌برد.

رشنو با بیان اینکه برای حجم‌دهی بالا (سینه و باسن) باید از روش تزریق چربی استفاده کرد که این چربی از بافت خود فرد بوده، آلودگی ندارد و واکنش و آلرژی ایجاد نمی‌کند، گفت: همچنین برای حجم‌های کوچک نظیر صورت استفاده می‌شود و احتمال عفونت در آن کم است.

او با اشاره به اینکه جذب شدن چربی قابل پیش‌بینی نیست و چنانچه بخواهیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم باید چندین بار تزریق شود و چون جزو بافت اصلی بدن بوده ماندگارتر است، گفت: پس از حجم‌دهی عضو مورد نظر بدن امکان تخلیه چربی و کوچک‌تر کردن آن بسیار سخت است.

این متخصص پوست بیان کرد: نباید در تزریق از ژل‌های دائم که ماندگاری طولانی دارند استفاده شود و توصیه می‌شود از ژل‌هایی که بین ۶ ماه تا ۲ سال عمر دارند استفاده شود.

رشنو با بیان اینکه در تزریق ژل، تکنیک تزریق، محل تزریق و استریل بودن محل خیلی تاثیردارد، گفت: عمر ژل‌ها بین شش ماه تا دو سال است و عموماً با تغییر آناتومی سالانه صورت هماهنگ هستند، که مشکلی برای فرد پیش نخواهند آورد.

او عنوان کرد: افراد برای تزریق ژل باید به پزشک مراجعه کنند نه آرایشگاه‌ها، چون این افراد تخصص لازم را در شناخت نوع فیلرها و ژل‌ها ندارند و عموما از مواد غیرمرغوب با قیمت پایین استفاده می‌کنند که می‌تواند مشکلات و عوارضی برای متقاضیان ایجاد کند.

این متخصص پوست یادآور شد: برخی از این عوارض شامل از بین رفتن قسمتی از بافت صورت (لب، بینی و یا چشم) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار