در اختتامیه جشنواره فیلم رشد

علیرضا کاظمی: نتوانستیم تولیدات ارزشمند هنری را به جامعه ۱۵ میلیونی دانش آموزان عرضه کنیم

تهران (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می گوید که انسان بدون هنر نمی تواند کامل و متعادل باشد.

کد مطلب: ۹۷۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: نتوانستیم تولیدات ارزشمند هنری را به جامعه ۱۵ میلیونی دانش آموزان عرضه کنیم

علیرضا کاظمی که در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم رشد شرکت کرده بود، گفت: اثر بخشی هنر و تاثیری که هنر از لحاظ ماندگاری و عمق اثری که بر جامعه دارد تعامل انسان را بدون آن اصلا نمی توان فرض کرد اگر کسی بدون درک آثار هنری بتوان فرض کرد اصلا انسان متعادلی نیست.
وی ادامه داد: وظیفه داریم درک هنری را به دانش‌آموزان منتقل و زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را برای خلق آثار هنری مهیا کنیم.
کاظمی مهمترین جنبه در ساحت‌های تعلیم و تربیت را جنبه ابزاری هنر بر بقیه ساهت‌ها دانست و گفت: ما بدون هنر نمی‌توانیم پیام‌های اخلاقی خوب و تقویت سیاسی اجتماعی خوب را در جامعه مخاطب رقم بزنیم.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نظام تعلیم و تربیت کمبودهای جدی در حوزه هنری احساس می‌شود و نتوانستیم توانمندی‌ها و مهارت های هنری را در دل دانش‌آموز جاری کنیم و امیدواریم روزی برسد که جشنواره‌های از این دست و ابزار هنری بر متن برنامه‌های درسی گنجیده شود.
کاظمی افزود: جشنواره فیلم رشد نزدیک به نیم قرن است که از آن می‌گذرد و زحمت‌های زیادی درباب آن کشیده شده است‌. همچنین نقش و جایگاه خود را از نظر کمی و کیفی ایفا کرده و خواهد کرد. اما ما زمانی در این جشنواره موفق خواهیم شد که تولید محتوا زیادی در بخش هنری در عرصه مختلف تهیه شده است. اما بزرگترین خلا این است که نتوانستیم تولیدات جامعه هنرمندان را در ارتباط با نظام آموزشی با کانون اصلی تجول یعنی مدرسه پیوند بزنیم.
کاظمی ادامه داد: ما در تولید محتوا کم نداریم اما نتوانستیم تولیدات ارزشمند هنری را به جامعه ۱۵ میلیونی دانش آموزان عرضه کنیم.
کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره را نباید محدود به زمان و مکان کنیم. این‌ جشنواره از ابتدای سال جاری شروع و تا انتهای سال جاری ادامه دارد و از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای رساندن این پیام ارزشمند تربیتی در قالب ابزار هنر به جامعه دانش آموزی و حتی خانواده‌ها استفاده کنیم و بسترهای جدیدی برای این استفاده مهیا سازیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار