امام جمعه فیروزکوه: اگر مردم پایِ کار هستند به خاطر نظام و شهدا است.

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه فیروزکوه گفت: مردم هرگز ولایت و رهبری را رها نمی کنند و اگر مردم امروز پایِ کار هستند به خاطر نظام و شهدا است؛ اگر مسئولین تدبیر داشتند این اتفاقات رخ نمی داد و به همین خاطر جوانان زیادی را در این حوادث از دست دادیم.

کد مطلب: ۹۷۰۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه: اگر مردم پایِ کار هستند به خاطر نظام و شهدا است.

حجت الاسلام امیری ارجمند در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: کسانی که در پی کسب ایمان و تقوا و قرب الهی هستند بدانند که هیچ انسانی از همان ابتدا عالِم و یا فاسد نیست و هم استعداد برای خلیفه الله شدن و یا زمینه برای گمراهی و فساد را دارد.

امام جمعه فیروزکوه با بیان این که آحاد مردم هم بسیجی هستند گفت: امروز نیروهای مسلح در هر نیرویی از سپاه، بسیج و نیروی مقتدر انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران تا آحاد مردم؛ همه بسیجی هستند و امروز چه بسا بسیجی فقط آن کسی نیست که در نیروهای مسلح قرار نگیرد بلکه سپاه و نیروهای ارزشی انتظامی و ارتش جمخوری اسلامی ما هم بسیجی هستند، خانواده های شهدا که تاج سر ما هستند و همه ما سر سفره شهدا و خانواده معزز این عزیزان قرار گرفتیم.

او خاطر نشان کرد: نه تنها در این حادثه ای که در باب مصرفِ سوخت در هفته های گذشته اتفاق افتاد نیروهای مسلح، انتظامی و سپاه و ارتش وارد میدان شدند، بسیجی وار و لباس نشناخته و به درجه توجهی نکرده برای حفظ امنیت در میدان حاضر شدند، یکی از موهبات بزرگ یک نظام امنیت آن است که اگر این نعمت نباشد هیچ کار علمی، اقتصادی و... نمی شود انجام داد، این ها همه مرهون زحمات کسانی است که امنیت را برای مملکت و نظام ما ایجاد می کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با بیان اینکه عده ای در کشور ایران دشمنان را حمایت می کنند گفت: متاسفانه در کشور ایران عده ای حالتِ دستِ دشمن شدند و خودشان را به کمترین فروخته اند، با توجه به دستگیری دو جوانی که در شیراز در اختشاشات نقش داشتند یکی از مقامات آمریکایی که خودشان گفتند اسپانسر این حوادث هستند و این جوانان را در این حوادث هدایت و حمایت می کنند، در مقابل کشور مقتدر روسیه به آنان پاسخ داد از طرفی می گویید ما حامی مردم ایران هستیم اما از طرفی از افرادی (اراذل) در ایران حمایت می کنید تا حوادث را مدیریت و اماکن عمومی همچون پایگاه سپاه و مراکز بهداشتی و... را تخریب کنند؛ این افراد هیچ توجهی ندارند که هیچ کشوری مانند کشور ایران برای یک ایرانی وفادار نیست؛ البته برای کسی که دل به کشور دیگری دارد و برای داشته های خود ارزش قائل نیست این گونه نخواهد بود.

او خطاب به اختشاش گران در کشور گفت: به کسانی که این اشتباهات را مرتکب شدند (باعث حوادث اخیر در ایران) باید گفت "ای مگس؛ عرصه سیمرغ نه جولان گَه توست/ارث خود می بری و زحمت ما می داری"، مردم به زحمت افتادند و میلیارد ها تومان خسارت مادی و بیشتر از آن خسارت معنوی به کشور وارد کردند و تعدادی از نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی را از ما گرفتند اما به هر حال کاری کردند که به ضرر خودشان شده است؛ کشور هایی که حامی این اتفاقات بودند غصه دار شدند که چرا این حوادث در ایران استمرار نیافت و در طی دو الی سه شب خاتمه یافت.

امیری ارجمند افزود: کشوری که به نام حکومت اسلامی باشد و مرجعیت بالای سرش باشد و رهبری همچون مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) داشته باشد یقیناً با تدبیر چنین رهبری این کشتی به ساحل نجات خواهد رسید، مردم ما با بصیرت هستند و کسانی می توانند کشور را اداره کنند تا کشور آسیب نبیند که افرادی صاحب علم و دانش و بصیرت باشند.


این مقام مسئول با اشاره به برقراری امنیت در شهرستان فیروزکوه خاطر نشان کرد: به لطف خداوند و با وجودِ نیروهای مسلح آگاه در شهرستان؛ کوچک ترین آسیبی به شهرستان وارد نشد که جا دارد از مردم فهیم و با بصیرت شهرستان فیروزکوه قدردانی کنیم و به لطف خداوند نیروهای زحمتکش انتظامی و سپاه نگذاشتند کوچک ترین حادثه ای رخ دهد.

او درخصوص دیدار کار آفرینان کشور با مقام معظم رهبری بیان داشت: رهبری در این دیدار فرمودند "اگر هم دولت عوض شود باز هم تحریم ها ادامه دارد؛ زیرا راهِ کلیدی کشور های دیگر این است که با ایران ستیز داشته باشند و تحریم را باقی نگه می دارند؛ اما راهِ برون رفتِ از این مشکلات اقتصادی رونق تولید داخلی است".

این مقام مسئول با اشاره به مصوبه افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: ما و مردم با این اصل مخالف نیستیم و این حق مردم است که اعتراض کنند و این حق را نمی شود از مردم گرفت؛ بحث این است که خودِ مجلسی ها هم می گفتند اگر قرار بر اجرای این مصوبه بود باید زمینه آن فراهم می شد؛ مگر مردم نامحرم هستند؟، اما باید به این اصل توجه داشت که با این کار
نه تنها مشکلات معیشتی کم نشد؛ بلکه بیشتر هم شد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه افزود: بعضی از مدعیان اصلاحات در بحث حوادث اخیر گفتند که "اختشاش گران را نباید به زندان برد"؛ بعضی از مدعیان به این خاطر این حرف را می زنند که اگر افراد اختشاش گر را زیاد زیر سوال ببرند چه بسا ارتباط بعضی مدعیان اصلاحات با دشمنان آشکار خواهد شد.

امیری ارجمند تصریح کرد: در این زمینه باید فعالان اقتصادی وارد میدان شوند؛ هرچند که مقام معظم رهبری فرمودند در این زمینه کارشناس نیستند اما ایشان شخصیتی است که از هر کارشناسی کارشناس تر هستند البته در همین راستا مقام معظم رهبری فرمودند "این کار باید با مدیریت انجام شود"، مردم هرگز ولایت و رهبری را رها نمی کنند و اگر مردم امروز پایِ کار هستند به خاطر نظام و شهدا است؛ اگر مسئولین تدبیر داشتند این اتفاقات رخ نمی داد و به همین خاطر جوانان زیادی را در این حوادث از دست دادیم.

همچنین خطیب نماز جمعه فیروزکوه خواستارِ حضور همه مسئولین شهرستان در نماز عبادی سیاسی جمعه بود و خاطر نشان کرد که اگر مدیران بخواهند این گونه باشند کشور را به دست بیگانه خواهند داد

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار