مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان خراسان شمالی:

خوشنویسی یکی ازسالم ترین و مقدس ترین هنرهاست

شیروان (پانا) - مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان خراسان شمالی در جمع تعدادی از اساتید و مدرّسان انجمن خوشنویسی استان و شهرستان شیروان گفت:هنر خوشنویسی چون با بسیاری از آیات و روایات عجین شده است می تواند برای چند صد سال ماندگار بماند.

کد مطلب: ۹۷۰۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
خوشنویسی یکی ازسالم ترین و مقدس ترین هنرهاست

محمد قربانی افزود: سازمان بسیج هنرمندان در سال 1388 در استان خراسان شمالی با هدف ارتقای حفظ ارزش ها در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، پر نمودن خلأ های حوزه های هنری، تقویت هنرمندان و حمایت از آثار آنان تشکیل گردید.

وی هدف از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های خوشنویسی را کشف استعدادها و مطرح شدن پتانسیل های این هنر در سطح استان مطرح نمود و گفت: باید دست به دست هم داده تا وضعیت خوشنویسی که مظلوم واقع شده است را بهبود ببخشیم.

مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان در مرکز استان و شهرستان ها با انجمن های خوشنویسی سطح استان در تعامل و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر هستند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز در این نشست با بیان تقدیر و تشکر از زحمات همه عوامل برگزاری دومین جشنواره استانی خط تحریری در شیروان گفت: برگزاری این جشنواره ایده بسیار خوبی بود و به دل همه ما نشست .

ابراهیم عباسپور افزود: در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان شهرستان افتخار می کنیم و امیدواریم که ان شاء الله این جشنواره در سال های بعد به صورت منطقه ای و ملی و به نحو احسن و شایسته برگزار شود.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان نیز در این نشست مشترک گفت: همه اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان روحیه بسیجی دارند و باید از تمام ظرفیت های آنان استفاده شود.

علی رحیمی از برگزاری دومین جشنواره استانی خط تحریری در آذرماه سال جاری به میزبانی شهرستان شیروان خبر داد و افزود: همه هنرمندان خوشنویس استان می توانند آثار خود را تا 15 آذرماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در شیروان - خیابان شفا- شفای 5 پلاک 47 نگارستان انجمن خوشنویسان ارسال نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می کنیم تا خط تحریری در فرهنگ عمومی گسترش داده شود اظهار داشت: یکی از راه های گسترش خط تحریری در جامعه برگزاری جشنواره های خوشنویسی است و انجمن خوشنویسان نیز توانایی این را دارد که این جشنواره را در سال آینده با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و سایر نهادها و ارگان های استان به صورت منطقه ای به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار نماید.

رحیمی از برگزاری بیش از 10 جلسه هماهنگی با نهادها و ارگان های مختلف استانی و شهرستانی جهت برگزاری دومین جشنواره استانی خط تحریری به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت:انجمن خوشنویسی شهرستان شیروان آمادگی تأمین مدرّس جهت برگزاری کارگاه های آموزش خوشنویسی در مساجد، مدارس و ... در سطح استان و شهرستان را دارد.

در این نشست مشترک آقایان رضا خرمی و براتعلی مدحت از اعضای شورای بسیج هنرمندان استان و مجتبی طالبی مسئول روابط عمومی بسیج هنرمندان استان و نماینده بیمه تجارت نو حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار