علیرضا کاظمی: شرط بهره‌مندی و بهره‌برداری از اثرات قرآن کریم تفکر و تدبر در آیات این کتاب آسمانی است

تهران (پانا) - با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان دختر سراسر کشور در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: شرط بهره‌مندی و بهره‌برداری از اثرات قرآن کریم تفکر و تدبر در آیات این کتاب آسمانی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تقدیر از اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بابت میزبانی شایسته این دوره از مسابقات گفت: خداوند منان فلسفه نزول قرآن را هدایت بشر به سمت سعادت تعیین کرده و بر این هدایت تاکید کرده است و این هدایت گری را به جامعه ابراز و اعلام داشته است.

وی افزود: خداوند متعال فلسفه هدایت گری قرآن کریم را در آیات متعددی توضیح داده است و در قرآن از صراطی صحبت می‌کند که هیچ باطلی در آن وجود ندارد.

کاظمی تصریح کرد: جامعیت و کاملیت قرآن بیانگر این هدایت گری است و قرآن به تمام ابعاد و جنبه‌های وجودی انسان توجه کرده و هیچ چیز را نادیده نگرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام مسیرهای سعادت انسان در قرآن وجود دارد و برکات انس با قرآن بسیار فراوان است.

وی عنوان کرد: قرآن مهمترین منبع شفا و درمان دردهای جسمانی و روحانی است و می‌تواند تنهاترین و بهترین مسیر هدایت انسان‌ها در کنار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان پرچم داران و مفسران این کتاب الهی باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: شرط بهره‌مندی و بهره‌برداری از اثرات قرآن کریم تفکر و تدبر در آیات این کتاب آسمانی است و خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را که حافظ قرآن است به تامل و تفکر در این آیات مقدس امر می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه قرآن را بهترین مسیر برای رسیدن انسان به قله‌های رفیع سعادت و کمال دانست.

وی افزود: دارالقرآن‌ها بعد از مدارس تنهاترین مرکز برای پرچم داری فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شوند و نگاه و برنامه ما احیاء، بروزآوری و اثربخش‌تر کردن فعالیت دارالقرآن‌های دانش آموزی است تا با برنامه ریزی بهتر و تنوع و تکثر برنامه‌ها زمینه جذب دانش آموزان را در این فضاهای تربیتی فراهم کنیم.

کاظمی تاکید کرد: باید با استفاده از جلوه‌های هنری قرآن بتوانیم دانش آموزان بیشتری را به این کانون تحول و تعالی جذب و دعوت نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قرآن کریم که باعث هدایت انسان شده منطبق بودن آن با عقل و فطرت انسان هاست که نشان از تدبیر خداوند تبارک و تعالی است.

وی در پایان ضمن تقدیر از آستان قدس رضوی جهت ترویج و توسعه فعالیت‌‌های قرآن، عترت و نماز، خطاب به دانش آموزان حاضر در این مسابقات گفت: شما دانش آموزان قرآنی وظیفه سنگینی بر دوش دارید و علاوه بر اینکه خودتان با قرآن مانوس هستید باید پرچم دار قرآن در بین خانواده و آحاد جامعه باشید و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار