معاون دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای: کارآموزی هنرجویان هنرستان‌ها و فعالیت‌های کارگاهی تحت پوشش بیمه دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - معاون توسعه، تجهیز و فناوری دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد کارآموزی هنرجویان هنرستان‌ها و فعالیت‌های کارگاهی تحت پوشش بیمه دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۹۷۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای: کارآموزی هنرجویان هنرستان‌ها و فعالیت‌های کارگاهی تحت پوشش بیمه دانش‌آموزی است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدعلی علی‌نژاد گفت: طبق تفاهم‌نامه بیمه حوادث و درمان مازاد دانش‌آموزان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش با شرکت سهامی بیمه معلم، هنرآموزان و هنرجویان هنرستانی در طول مدت تحصیل تحت پوشش بیمه هستند.

علی‌نژاد افزود: در رایزنی‌های سنوات گذشته، در سال تحصیلی جاری نیز هنرجویان و هنرآموزان هنرستانی و فعالیت‌های کارگاهی و حتی دوره کارآموزی آنان تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

او ادامه داد: متاسفانه در رشته‌های پرخطر زمینه صنعت در سال‌های گذشته هنرجویان و هنرآموزان معدودی با حوادث تلخی روبه‌رو شدند که به علت ناآگاهی نتوانستند از مزایای پوشش بیمه استفاده کنند. توصیه دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای این است که با مطالعه تفاهم‌نامه بیمه به ویژه بخش مسولیت مدنی با مسولیت و حقوق خود آشنا شوند.

به گفته علی‌نژاد براساس بخش مسولیت مدنی بیمه‌شدگان در قبال یکدیگر و اشخاص ثالث، پوشش بیمه‌ای در مقابل خسارت‌های جانی وارده به دانش‌آموزان در داخل مدرسه و حتی خارج آن شامل اردوها، کارگاه‌های آموزشی، اماکن ورزشی، دوره کارآموزی (کارورزی) و ... می‌شود.

معاون توسعه، تجهیز و فناوری دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: پوشش این بیمه برای همه هنرجویان مدارس دولتی و غیردولتی معتبر است و به ویژه در رشته‌هایی مانند تربیت بدنی یا دوره کارآموزی که محیط اجرای دروس خارج از مدرسه است از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار