کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای و خبرنویسی خبرگزاری پانا در زاهدان برگزار شد

براهوئی: آموزش سواد رسانه‌ای موجب مطالبه گری بهتر دانش آموزان می شود

زاهدان (پانا)_ مدیر خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان از برگزاری کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای و خبر نویسی ویژه دانش آموزان دختر(جدید الورود) نواحی یک و دو زاهدان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۰۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای و خبرنویسی خبرگزاری پانا در زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، عبدالرئوف براهوئی اظهار کرد: این کارگاه یک روزه با هدف توانمندسازی خبرنگاران دانش آموز با مباحثی همچون باید ها و نبایدهای خبری، ارزش های خبری، عناصر خبری و.. به صورت تئوری برگزار شد.

او ادامه داد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است. از این روی دانش آموزان باید مباحث مربوط به سواد رسانه‌ای، خبر نویسی، گزارش و یاداشت نویسی و.. را به خوبی فرا گیرند.

مدیر خبرگزاری پانا استان تصریح کرد: وقتی دانش آموزان با اصول خبر نویسی و تمامی آنچه را که مربوط به انتشار اخبار است آشنا می شوند در انتشار انواع اخبار در جامعه دقت بیشتری به کار می برند.

او افزود: امروزه در دنیای رسانه و خصوصاً فضای مجازی اخبار مختلفی دست به دست می شود که دانش آموزان با فراگیری فن سواد رسانه‌ای می توانند به راحتی صحت و کذب اخبار مختلف را تشخیص دهند.

براهوئی ابراز داشت: اینکه دانش آموزان ما از عواقب انتشار اخبار جعلی و شایعه پراکنی های موجود در فضای مجازی اطلاع یابند منجر به خود مراقبتی آنها نیز می شود و نتیجه آن کمک به آرامش و امنیت فضای مجازی کشور است.

او ادامه داد: دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از کارگاه ها می توانند در کلاس های کاملاً رایگان این خبرگزاری که در طول سال هر هفته تشکیل می شوند شرکت کنند و به عضویت خبرنگار افتخاری این خبرگزاری نائل گردند.

شایان ذکر است: به تمامی دانش آموزان شرکت کننده در این کارگاه، گواهی معتبری از سوی خبرگزاری پانا استان داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار