تا ۱۰ روز آینده

کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل پرداخت می‌شود

ساری (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد که تا ۱۰ روز آینده تمامی کشاورزان خسارت‌دیده از سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال کمک بلاعوض خود را دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۷۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل پرداخت می‌شود

عزیزالله شهیدی‌‌فر روز در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ گفت: در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال ۳۱ هزار نفر در بخش های زراعت، باغ، دامپروری، طیور و غیره خسارت دیدند که در نهایت ۴۱ هزار پرونده برای این استان تشکیل شد.

او با اعلام اینکه تاکنون به ۵۰ درصد از خسارت دیدگان سیلاب بخش کشاورزی کمک بلاعوض تعلق گرفته است، گفت: مابقی خسارت دیدگان بخش کشاورزی حداکثر تا ۱۰ روز آینده کمک بلاعوض خود را دریافت می کنند چراکه پرونده خسارت دیدگان تکمیل، در کارگروه استانی و شهرستانی نیز تائید و به بانک ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در بحث پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان این بخش هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، بیان کرد: کشاورزان خسارت دیده از سیلاب می توانند با مراجعه به بانک تسهیلات ارزان قیمت خود را دریافت کنند.

۹۹درصد پرتقال مازندران سالم است

شهیدی‌فر در ادامه با بیان اینکه در بحث مبارزه با مگس میوه در سطح باغات این استان همه را بسیج کردهایم، افزود: برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان مازندرانی آموزش و رزمایش مبارزه با مگس میوه را در سطح این استان اجرایی کرده ایم و توانسته ایم این معضل را مهار کنیم.

او با اعلام اینکه در سطح استان مازندران از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید مرکبات دو میلیون تن آن مختص به پرتقال تامسون است، گفت: استان مازندران ۶۰ درصد مرکبات کل کشور را تامین می‌‍کند بنابراین ما برای حفظ پرتقال تامسون در سطح این استان آموزش های لازم را به باغداران ارائه دادیم تا از میزان خسارت به کشاورزان بکاهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: خوشبختانه ۹۹ درصد از باغات تامسون این استان سالم است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

شهیدی فر زمان برداشت پرتقال تامسون در باغات استان را از هفته آینده اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار