معاون وزیر صمت: میزان مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به 40 میلیارد دلار می رسد

تبریز (پانا) - معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور گفت : تا سال 1400 ، افزایش حجم مبادلات تجاری با 15 کشور همسایه از 24 میلیارد دلار کنونی به بیش از 40 میلیارد دلار ، در وزارت صمت هدفگذاری شده است.

کد مطلب: ۹۷۰۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر صمت: میزان مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به 40 میلیارد دلار می رسد

حمید زادبوم در همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز با بیان‌اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت همت لازم برای رفع مشکلات صنعتی و اقتصادی وجود دارد افزود : برای برون رفت از شرایط فعلی باید از تشکل‌ها و تجربیات و دیدگاه‌های آنها بهره‌مند شد

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده‌ اما مشکلات کشور مربوط به امروز و دیروز نیست ، ادامه داد : امروز وظیفه داریم‌ دست صادرکنندگان را بگیریم‌ و به آنها کمک کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در ادامه با اشاره به توافق ایران و اتحادیه اوراسیا گفت : به مدت یک سال با اوراسیا همکاری‌ خواهیم‌ داشت و در صورت انجام‌ تمامی تعهدات بعد از سه سال می‌توان توافق اصلی با اتحادیه اوراسیا را امضا کرد .

زادبوم با بیان‌ اینکه همتی بلند در کشور برای پیوستن به سازمان توسعه تجارت جهانی‌ وجود دارد ، اظهارداشت : تنها یک کشور موافق پیوستن ایران به این سازمان نیست و حتی با عضویت ناظر بودن ایران‌نیز مشکل دارد ؛ اما با همت صنعتگران داخلی بالاخره به این سازمان اقتصادی خواهیم‌ پیوست.

وی با قدردانی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور آنها را سربازان جنگ اقتصادی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار