استاندار کرمانشاه:

بنیاد ایرانشناسی باید تبدیل به یک کانون پویا برای توسعه کرمانشاه شود

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه گفت:توسعه کرمانشاه تنها با مشارکت گسترده کرمانشاهیان قابل تحقق است .

کد مطلب: ۹۷۰۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بنیاد ایرانشناسی باید تبدیل به یک کانون پویا برای توسعه کرمانشاه شود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست اعضای هیئت مدیره بنیاد ایران شناسی کرمانشاه؛ اظهار داشت: کرمانشاه یکی از ثروت‌مندترین استان های کشور است ولی برای بهره‌گیری عملی از این ثروت، نیازمند مشارکت و هم‌افزایی تمامی کرمانشاهیان است و در این میان کسی نباید تماشاچی باشد.

وی بیان داشت: اگر قرار است کرمانشاه توسعه پیدا کند این اتفاق باید با کمک مردم و مشارکت گسترده آن ها تحقق یابد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بنیاد ایران شناسی کرمانشاه یک مجموعه بسیار ارزشمند است که متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت ارزشمند برای توسعه فرهنگی استان به خوبی استفاده کنیم.

هوشنگ بازوند گفت: طی این دو سال با وجود تنگناهای اقتصادی توانسته ایم برنامه های خوبی مانند جشنواره ملی پویانمایی، کرمانشاه ۲۰۲۰ و ثبت جهانی منظر طبیعی اورامان به معرفی بیشتر کرمانشاه در بعد ملی و بین المللی کمک کنیم.

وی افزود: همچنین به زودی ساخت سریال نون.خ در کرمانشاه آغاز می شود و این سریال پربیننده امکانی را فراهم می آورد تا در طول ماه مبارک رمضان، مردم سراسر کشور با پتانسیل های کرمانشاه بیشتر آشنا شوند و کرمانشاه دارای ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف فرهنگی و تاریخی است که باید از این ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کنیم.

مقام عالی استان ادامه داد: کرمانشاهیان مقیم تهران و شهرهای دیگر از پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی برخوردارند لذا باید با ایجاد تعلق خاطر، بسترهای لازم را برای بهره گیری از این افراد توانمند برای توسعه استان کنیم.

استاندارکرمانشاه گفت: بخش دولتی توان انجام کارهای بزرگ فرهنگی را ندارد و باید برنامه هایی مانند ایجاد پژوهشگاه کرمانشاه شناسی و فرهنگستان زبان و ادبیات کردی با مشارکت چهره های علمی شناخته شده و بخش خصوصی توانمند شکل بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بنیاد ایران‌شناسی می‌تواند یک اتاق فکر پویا برای توسعه استان و معرفی ظرفیت های استان به کشور و دنیا باشد و شیرین و فرهاد یک سرمایه نمادین بزرگ‌ برای توسعه کرمانشاه است و در همین راستا بخش خصوصی برای تولید عطری با همین نام اعلام آمادگی کرده و این پروژه در دست انجام است.

استاندارکرمانشاه بیان داشت: شهرام ناظری یک چهره بسیار برجسته هنری و بی مانند است که باید از این ظرفیت ارزشمند برای توسعه استان بهره گرفت.

وی گفت: میراث فرهنگی قرار است یکی از خانه های تاریخی کرمانشاه را در اختیار شهرام ناظری قرار دهد تا این مجموعه تحت مدیریت ایشان به عنوان یک کانون هنری و فرهنگی اثرگذار به فعالیت بپردازد.

در این نشست مقرر شد میراث فرهنگی یک ساختمان مناسب در اختیار بنیاد ایران شناسی قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار