دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور خبر داد:

مشکلی در تامین نهاده‌های دام و طیور وجود ندارد

تهران (پانا) - به گفته دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور مشکلی در تامین نهاده‌های دام و طیور وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۶۹۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مشکلی در تامین نهاده‌های دام و طیور وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون واردات ایران، کورش سیامک دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اظهار کرد: میزان واردات نهاده‌های دام و طیور توسط بخش خصوصی که در خلال سالها ی اخیر بیشترین سهم را در تامین نهاده های مذکور ایفا کرده است، علیرغم وجود مشکلات متنوع، در طول سال جاری حتی از سنوات قبل چشمگیرتر است.

سیامک افزود: در اثنی ارائه این گزارش نیز تعداد قابل توجهی از محمولات ذرت دامی، کنجاله سویا و جو خریداری شده توسط اعضای اتحادیه آوندا از بنادر آمریکای جنوبی و دریای سیاه به سوی بنادر کشور در خلیج فارس گسیل شده اند.

وی گفت:هر روزه واگن‌های بی‌شماری نیز از دشت‌های قفقاز و ماورای آن مقادیر متنابهی ذرت و جوی خریداری شده توسط اعضاء این اتحادیه را بدون توقف و انقطاع در مبادی ورودی مختلف از سرخس تا مرز آستارا تحویل می‌دهند.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران بیان کرد: فراوانی نهاده‌های دام و طیور در اقصی نقاط کشور و انباشتگی بیش از حد ذخایر استراتژیک شرکت‌های دولتی و شبه دولتی موجب وفور عرضه شده که در نتیجه آن قیمت برخی از نهاده‌ها رو به کاهش نیز گذاشته است.

سیامک افزود: با توجه به اهتمام جدی وزارت صمت و بانک مرکزی به تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان، همچنین انتظار می‌رود تحقق این امر موجب آزاد سازی حجم قابل توجه دیگری از محمولات وارداتی و ورود آنها به چرخه مصرف را نیزتمهید نموده و از این رو نه تنها افزایش قیمت در باب نهاده‌های دام و طیور نخواهیم داشت بلکه احتمال کاهش قیمت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار