کاهش ۶۵ درصدی بارش‌های پاییزه در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: میزان بارش‌های پاییزه در این استان در مقایسه با سال گذشته ۶۵ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۶۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۶۵ درصدی بارش‌های پاییزه در آذربایجان‌غربی

کیومرث دانشجو افزود: از ابتدای پاییز امسال شاهد روند کم‌بارشی در استان بودیم که این روند پس از گذشت حدود ۲ ماه همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طی ۵۷ روز گذشته از ابتدای سال آبی جاری /اول مهر تا امروز/ مجموع بارش نزولات آسمانی در آذربایجان غربی ۲۴.۵ میلی متر بوده که ۶۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته و ۵۹ درصد کمتر از متوسط طولانی مدت است.

وی اظهار داشت: در این مدت بیشترین کاهش به حوضه آبریز زاب در جنوب آذربایجان غربی اختصاص دارد به طوری که میزان بارش در این حوضه طی سال آبی جاری ۸۱ درصد کمتر از سال آبی گذشته و ۷۵ درصد کمتر از متوسط درازمدت است.

«دانشجو» بیان کرد: در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس نیز به ترتیب شاهد کاهش ۵۹ و ۶۷ درصدی نسبت به بارش سال آبی گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه طی ۱۶ روز نخست پاییز امسال هیچ بارشی در استان ثبت نشد، ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۱ روز بدون بارش بوده که این امر بسیار نادر است.

دانشجو گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲۷ روز بدون بارش داشتیم ولی میزان بارش صورت گرفته در روزهای دیگر بسیار خوب بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار