فعالیت سازمان دانش آموزی در مدرسه ها باید توسعه پیدا کند

کاشان ( پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی اصفهان گفت: هدف سازمان دانش آموزی جذب بیشتر دانش آموزان و فعالیت آنها در زمینه های فرهنگی و اجتماعی است که این فعالیتها باید در مدرسه ها توسعه پیدا کند.

کد مطلب: ۹۶۹۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سازمان دانش آموزی در مدرسه ها باید توسعه پیدا کند

عباس زهیری در دیدار با اعضا سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان اظهار کرد: فعالیت سازمان دانش آموزی باید کیفی سازی شده و بر اساس ظرفیت مناطق و دانش آموزان، کیفی سازی شود و همه بخشها باید برای رسیدن به این هدف مشارکت کنند.
وی افزود: براساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش، سیاست گذاری، برنامه ریزی،اجرا و نظارت بر فعالت بوفه، سرویس و پوشاک مدارس بر عهده سازمان دانش آموزی است که از سال آینده به طور کامل عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی دارای دو بخش تامین منابع مالی و فعالیتهای اجتماعی است که شورای برنامه ریزی سازمان در هر منطقه باید به صورت فصلی تشکیل شده و بر این فعالیتها نظرات کند.
وی تاکید کرد: همه ارکان سازمان دانش آموزی باید با قوانین و آیین نامه های سازمان آشنا بوده برای انجام ماموریتها و هدفهای سازمان برنامه ریزی کرده و حرکت کنند که در این صورت آسیبهای اجتماعی کاهش خواهد یافت.
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز با اشاره به نقش سازمان دانش آموزی در مدارس گفت: برنامه ریزی هدفمند برای اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی و تقویت فرهنگ نوع دوستی و کمک به دیگران از جمله اهداف سازمان دانش اموزی است.
حسین مقنی اظهار کرد: تقویت انضباط اجتماعی، روحیه قانون گرایی، احترام به قانون در جامعه، توانمندسازی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و حتی همکاران فرصتی است که با مشارکت سازمان دانش آموزی باید پیگیری شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت آشنایی دانش آموزان برای مشارکت فعال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و هنری، باید برنامه های سازمان دانش آموزی تقویت و توسعه پیدا کند.
مقنی گفت: در سال گذشته نه هزار نفر از دانش آموزان مدارس این شهرستان در سازمان دانش آموزی فعالیت داشتند که توسعه این ظرفیت باید مورد توجه ارکان سازمان قرار گیرد تا شاهد شکوفا شدن استعداد دانش آموزان شویم.
به گزارش پانا، در این نشست ضمن تجلیل از فعالیت های محمد رضا حکیمیان ، مسئول پیشین سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان ، علی مولایی به عنوان مسئول جدید سازمان دانش آموزی این شهرستان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار