ری شهری: نسخه خطی کتاب مسند حضرت عبدالعظیم (ع) در یمن پیدا شد

شهر ری(پانا) - همه برای برگزاری باشکوه هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) تلاش کنند.

کد مطلب: ۹۶۹۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ری شهری: نسخه خطی کتاب مسند حضرت عبدالعظیم (ع) در یمن پیدا شد

آیت الله محمد محمدی ری شهری گفت: نسخه خطی کتاب مسند از تالیفات حضرت عبدالعظیم (ع) اخیرا در یمن پیدا شده و در اختیار موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قرار گرفته است و اکنون در حال انجام مراحل چاپ و نشر است و امیدواریم به خواست خداوند سبحان تا سال آینده در اختیار محققان قرار گیرد.

ری شهری، در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری و تهران، و معاونین و مدیران آستان مقدس گفت: انتظار می رود، همه نهادها و بخش های مختلف برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تلاش کنند.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در سال های گذشته گفت: از همه دست اندرکاران در برگزاری مراسم ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) تشکر می کنم، همه ما زیر سایه این بزرگوار هستیم و تلاش داریم که برای شناخته شدن هرچه بیشتر این خاندان در میان مردم و نیز با تبعیت از رهبر معظم انقلاب با تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همچنین در ابتدای جلسه ضمن تشکر از اعضا و مسئولان ستاد برگزاری راه پیمایی با شکوه اربعین حسینی در ایران، از همه نهادها و دستگاه هایی که با آستان مقدس همراهی و همکاری داشتند و سبب برپایی هر چه باشکوه تر این راهپیمایی عظیم شدند تشکر و قدردانی کرد و گفت: طبق روایت صادره از اهل بیت(ع)، خداوند دوست دارد، انسان هر کاری را که به عهده گرفت آن را به نحو احسن انجام دهد و این نکته می بایست برای همه ما سرلوحه اقدام و عمل باشد.

ری شهری افزود: هدف ما رساندن پیام اهل بیت(ع) به مردم ری، تهران، ایران و جهان است، زیرا به تعبیر حضرت رضا(ع) اگر مردم دنیا بدانند زیبایی های سخنان اهل بیت(ع) را از ایشان پیروی خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: مردم در شرایط کنونی مشکلاتی دارند و همه، این مشکلات را می دانند، اما بصیرت و محبت اهل بیت(ع) در دل این مردم باعث شده تا با هوشیاری لازم امکان سوء استفاده دشمن از مشکلات گرفته شود.

گفتنی است، حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.

ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

7 آذر تا 13 آذر ماه سالجاری (اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.

/خبرنگار:مریم ترکمان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار