ابتکار: خیران می‌توانند در بحث هوشمند‌سازی مدارس بسیار کمک کنند

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بر کمک خیران در بحث هوشمند‌سازی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۶۹۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: خیران می‌توانند در بحث هوشمند‌سازی مدارس بسیار کمک کنند

معصومه ابتکار صبح امروز در سومین همایش ملی بانوان و خیرین مدرسه‌ساز که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است گفت: «خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار در زمینه شناسایی و بازگرداندن افراد بازمانده از تحصیل به ویژه دختران به خوبی عمل کرده‌اند و در این زمینه نقش خیرین بسیار مهم است تا عدالت آموزشی برقرار شود و همه فرزندان ایران بتوانند در اقصی نقاط کشور و نیز در مناطق مرزی به فرصت‌های برابر دسترسی پیدا کنند. خیرین همیشه به این موارد مهم توجه داشتند و می‌خواهم تا به مسئله ترک‌تحصیل دختران هم به صورت ویژه توجه کنند.»

او ادامه داد: «یقینا شما به کیفیت مدارسی که می‌سازید توجه دارید اما حفظ محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، ساخت مدارس سبز، حفظ هویت ایرانی و . . . همگی از مواردی است که باید در معماری مدارس به آن‌ها توجه شود.»

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به دیگر زمینه‌های همکاری و کمک خیرین به نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: «خیرین می‌توانند در بحث هوشمند‌سازی مدارس بسیار کمک کنند چون امروزه مدارس هوشمند آموزش را تسهیل می‌کنند. هم آموزش و پرورش و هم معاونت امور زنان و خانواده به مسئله مهارت‌های زندگی بسیار توجه دارند و از شما خیرین هم می‌خواهیم به موضوع مهارت‌های زندگی و توسعه آن بین دانش‌آموزان و نیز مهارت‌های کار و کارآفرینی توجه کنیم. هر دانش‌آموز باید در مدرسه که فارغ‌التحصیل می‌شود یک مهارت داشته باشد تا بتواند زندگی شرافتمندانه‌ای را برای خود و خانواده‌اش رقم بزند.»

ابتکار افزود: «خیرین همچنین می‌توانند در زمینه تأمین تجهیزات به مدارس و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان بسیار کمک کنند، کار شما خیرین مثل بارانی است که وقتی بر زمین نازل می‌شود برکات زیادی را با خود دارد. شما زندگی‌بخش هستید و زندگی را به مناطقی که نیاز دارند برمی‌گردانید. من افتخار می‌کنم که هم خانواده پدری و هم مادری من در کار مدرسه‌سازی بوده‌اند و امیدوارم این کار شما توسعه یابد و دولت هم حمایت کند و همیشه شاهد این چرخه خیر در کشورمان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار