وزیر آموزش و پرورش خطاب به زنان خیر مدرسه‌ساز: ما شریک شما در امر تعلیم و تربیت هستیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش زنان خیر مدرسه‌ساز را مظهر عشق و عاطفه دانست و تاکید کرد که آموزش و پرورش شریک آن‌ها در امر تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۹۶۹۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش خطاب به زنان خیر مدرسه‌ساز: ما شریک شما در امر تعلیم و تربیت هستیم

محسن حاجی‌میرزایی در سومین همایش ملی بانوان و خانواده‌های خیرین مدرسه‌ساز که هم‌اکنون در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است گفت: «من وظیفه خود می‌دانم که از همه بانوان خیر مدرسه‌ساز تشکر کنم. اینجا سه مفهوم کلیدی وجود دارد که بسیار مهم است شما بانوان خیر برای کاستن محرومیت‌های آموزشی ایثار می‌کنید. در حالی‌که در جامعه ما مطالبه‌گری تبدیل به یک فرهنگ شده است کسانی‌که شانه خود را زیر بار مدرسه‌سازی می‌برند و قبول مسئولیت می‌کنند کار بزرگی انجام می‌دهند و در واقع ایثار می‌کنند.»

او ادامه داد: «به نظر من این عرصه، عرصه مسئولیت اجتماعی است و کشور ما در این شرایط به چنین آدم‌هایی نیاز دارد. شما بانوان خیر، فرهنگی را که اشاعه می‌دهید خود بیشتر از بناهایی که می‌سازید اهمیت دارد.»

او افزود: «شما مدرسه می‌سازید. مدرسه نبض زندگی است، مدرسه سازنده آینده جامعه است، جایگاهی است که ظرفیت ذهن و فکر محصلان را پرورش می‌دهد و یک موقعیت یادگیری است که شما در خلق این موقعیت به ما کمک می‌کنید.»

وزیر آموزش و پرورش خطاب به بانوان خیر گفت: «شما بانوان مظهر عشق و عاطفه هستید. شما شریک آموزش و پرورش یا بهتر بگوییم ما شریک شما در امر تعلیم و تربیت هستیم، کانون تربیت در موقعیت تربیت با روح مسئولیت جمع شده است و امیدواریم از این کانون کشور بهره‌مند شود.»

محسن حاجی‌میرزایی ادامه داد: «ما همچنان به ویژه در کلان‌شهرها و حاشیه‌ شهرها کمبود فضای آموزشی داریم، هنوز حدود 30درصد مدارس ما (12درصد تخریب و 18درصد مقاوم‌سازی و بازسازی) نیازمند توجه ویژه است.»

او افزود: «من از سازمان نوسازی مدارس خواسته‌ام که همه نیازهای مربوط به فضاهای آموزشی را در معرض آگاهی همه مردم قرار دهند چون این بار بزرگ برداشته نمی‌شود جز با کمک همه مردم ایران.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار