افزایش ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی

اردبیل (پانا) - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در هفت ماهه نخست با ۴۰ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

کد مطلب: ۹۶۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان در هفت ماهه سال ۹۸ نسبت به هفت ماهه سال گذشته، گفت: کمیته امداد استان اردبیل همواره کوشیده است با جذب منابع بانکی و همکاری بانک‌های عامل و خیران بتواند اشتغال پایدار و مناسبی را برای خانوار تحت حمایت ایجاد کند.

او با بیان اینکه هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی جدید در هفت ماهه نخست امسال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، بیان کرد: بیش از ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در یاری‌رسانی به خانوار تحت حمایت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نقش بسزایی ایفا می‌کنند، افزود: بانک‌های عامل بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در هفت ماهه سال‌جاری به خانوار تحت حمایت پرداخت کرده‌اند.

سیفی با اعلام اینکه از طریق تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل ۶۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت وارد بازار کار شده‌اند، بیان کرد: به دنبال توسعه فعالیت‌ها با بانک‌های عامل هستیم تا با استفاده از این ظرفیت بتوانیم برای خانوار تحت حمایت اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه حسن اعتماد بانک‌های عامل موجب پرداخت سریع تسهیلات اشتغال به مددجویان شده است، گفت: خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل جزو خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانکی محسوب می‌شوند که دارای کمترین معوقات هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راهکار‌های کمیته امداد برای پایدارسازی فرصت‌های شغلی نظارت و بازدید‌های مستمر ازطرح‌ها است، افزود: امدادگران کمیته امداد در کنار بازدید و نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زایی به مجریان راهنمایی و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کنند تا هیچگونه انحرافی در اجرای طرح ایجاد نشود.

سیفی به ۱۹ هزار مورد بازدید و نظارت بر طرح‌های اشتغال و خودکفایی در هفت ماهه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به انجام بازدید‌های مستمر و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط ناظرن فنی به مجریان، آن‌ها با همت بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خود تلاش می‌کنند.

او با بیان اینکه ارائه راهنمایی‌های فنی و تخصصی اولویت اصلی ناظران طرح‌های خودکفایی است، اعلام کرد: بر این اساس طرح‌های اشتغال در مسیر کارآفرینی قرار می‌گیرند تا برای بسیاری از کارجویان شغل مناسب ایجاد شده و فرصت‌های شغلی، کارایی بیشتری را در سطح منطقه داشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به برنامه‌های شاخص کمیته امداد استان اردبیل در زمینه اشتغال‌زایی، بیان کرد: اجرای طرح راهبران شغلی، استفاده از ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی در به کارگیری مددجویان و استفاده از بسته‌های تشویقی کارفرمایی از جمله برنامه‌های مهم این نهاد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت است.

سیفی حرکت به سمت مشاغل نوین و دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل عنوان کرد و گفت: اجرای چنین طرح‌های توسط مددجویان می‌تواند علاوه بر ایجاد بازار مناسب، محصولات تولیدی آن‌ها نیز به سایر شهر‌ها و استان‌ها صادر شود.

او با بیان اینکه همچنان نیازمند یاری‌رسانی خیران برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار