درخواست فراکسیون امید از لاریجانی: روحانی و رئیسی به مجلس بیایند

عارف خطاب به رئیس مجلس: تعطیلی هفته آینده را لغو کنید تا نمایندگان موضوع بنزین را بررسی کنند

تهران (پانا) - فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از رئیس قوه مقننه خواسته تا روسای قوای مجریه و قضائیه را برای ارائه توضیح درباره افزایش قیمت بنزین به پارلمان دعوت کند.

کد مطلب: ۹۶۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
درخواست فراکسیون امید از لاریجانی: روحانی و رئیسی به مجلس بیایند

روز گذشته بود که نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تهیه طرح‌های دو فوریتی و سه فوریتی خواستار توقف افزایش قیمت بنزین بودند که بعد از نامه رهبری خطاب به نمایندگان و بیانات ایشان در جلسه خارج از فقه این طرح‌ها به صورت کامل از دستور کار نمایندگان خارج شد.

احمد مازنی، عضو اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در همین زمینه روز گذشته به اعتماد گفته بود که فراکسیون امید خواستار حضور سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، روسای قوای قضائیه و مجریه در مجلس برای ارائه توضیح به همراه علی لاریجانی درباره مساله بنزین شده است.

حالا فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید با تایید این موضوع درباره جزئیات این نامه گفت: «رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در این نامه از رئیس قوه مقننه خواسته است تا تعطیلی هفته آینده پارلمان و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه لغو شده و نمایندگان به جهت بررسی مساله افزایش قیمت سوخت در مجلس حاضر شوند.»

او ادامه داد: «رئیس فراکسیون امید همچنین از رئیس مجلس خواسته است روسای قوای قضائیه و مجریه به جهت ارائه توضیح درباره چگونگی اتخاذ تصمیم درباره افزایش قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین در مجلس شورای اسلامی حاضر شوند.»

این عضو فراکسیون امید همچنین درباره بخش دیگری از نامه عارف به لاریجانی گفت: «رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری از این نامه خواستار ارائه گزارشی از سوی مقامات امنیتی بابت اتفاقات رخ داده در کشور شده است. عارف همچنین خواسته از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات برای ارائه توضیح درباره اعمال محدودیت در اینترنت با توجه به حق ملت برای دسترسی آزادانه به اینترنت در مجلس حاضر شوند.»

براساس اظهارات این نماینده مجلس، رئیس فراکسیون امید همچنین در نامه خود به رئیس مجلس خواستار تشکیل نشستی غیرعلنی درباره محدودیت‌های اخیر اعمال شده در جهت ایفای وظایف نمایندگی شده است. محدودیت‌هایی که روز گذشته محمدقسیم عثمانی، نماینده اصلاح‌طلب بوکان در اعتراض به آن از سمت خود استعفا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار