اصلانی: 11درصد از درامد تولید ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می شود

تهران(پانا) -  مراسم رونمایی از چارچوب و نقشه راه کانون یاریگران زندگی مدارس کشور که طرح مشترکی میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت اموزش و پرورش است، برگزار شد. 

کد مطلب: ۹۶۹۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اصلانی: 11درصد از درامد تولید ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می شود

سردار اصلانی، قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن گرامیداشت شهدای امنیت و سه هزار و 814شهید مبارزه با مواد مخدر گفت: از وزارت آموزش و پرورش قدردانی می کنم که همایش برای شورای هماهنگی استان ها و مسئولین اجرایی این طرح در شهریورماه برگزار شد و همان روز تودیع وزیر بود و دقیقا وزیر محترم اموزش و پرورش در این همایش حضور پیدا کردند و اولین سخنرانی خودشان را در این جمع ابراز کردند.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی در ماه ربیع بصورت جلسات متعدد برگزار شد. امروز معضل مواد مخدر یک معضل جهانی است. در سال 2005 امریکایی ها برای مبارزه با مواد مخدر راهبردی طراحی کردند. در آن جلسه دکترین آنها بحث های متعددی داشتند و برای اولین بار بود که اعتراف کردند ما اشتباه کردیم با ایران جنگیدیم. جنگ با ایران باعث شد تمام امکانات مادی ما از بین برود و جوانان ایرانی جسور شوند و تمام نقاط ضعفی که در حوزه دفاع و مقاومت داشتند، بروز کنند و تاکتیک هایی که سالیان برای مقاصد شوم خود تهیه کردند به دست رزمندگان اسلام بیافتد. آنها بیست موضوع راجع به اشتباه تاکتیکی با ایران بیان کردند و گفتند بجای جنگ با ایران باید مواد مخدر قاچاق کنیم.

وی افزود: نظامیان شان تصمیم گرفتند به عنوان مدافع امنیت در عراق مستقر شوند و در 2200 تن در افغانستان تولید مواد مخدر داشتند و نهایتا دو تاجر بزرگ در افغانستان مستقر شدند تا کشت و تولید چندبرابر شود و با این کار جوانان ایرانی را منحرف کنند. زمین های افغانستان که میشد کار موثر انجام داد امروز بیش از 85درصد در جهت تولید مواد مخدر است.

اصلانی افزود: این کار برای این بود که بتوانند تجارت اقتصادی داشته باشند و دیگر اینکه تولید مورفین نباشد اما تولید هرویین و تریاک گسترش یابد تا ایران و کشورهای دیگر را الوده کنند.

اصلانی گفت: راهبرد دوم این بود که مواد مخدر را تشببه به یک شیر درنده جنگلی معرفی کردند. هرکسی فیلم کوتاه اثرگذار راجع به پیشگیری از مواد مخدر باشد جایزه می دهند. در فیلم کوتاه ربات ها به شیر جنگل حمله کردند و ربات ها از بین رفتند و در کشور خودشان گفتند هرکسی به سمت مواد مخدر برود، نمی تواند بازگردد و کار پیشگیری در کشور خودشان انجام دادند.

وی گفت: ما در حوزه مقابله اقدامات مهمی داشتیم. در 1334ما یک میلیون و چهارصد معتاد داشتیم و در 1396ما در کشورمان با این حجم جمعیت دو میلیون و هشتاد و پنج معتاد داریم و البته که امار بالاست اما نشان می دهد کار خوبی انجام شده و در حوزه مقابله اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی گفت: چرا امروز طرح یاریگران زندگی در تمام گروههای مرجع استارت خورده است. در طول سال هزاران نفر بخاطر سومصرف مواد مخدر از بین می روند و با امار تصادفات جاده ای رقابت می کند. امروز قاچاق مواد مخدر با مراکز داروسازی و بانکداری و اتومبیل سازی رقابت می کند. اعتیاد مرز نمی شناسد و در خانواده باسواد، نظامی، پزشک و فرهنگی نفوذ می کند و این برنامه ریزی استکبار است.

اصلانی گفت: بالاترین مرگ و میر مربوط به مواد مخدر است. امام می فرمایند مواد مخدر ام الجرایم است. 65درصد پرونده های همسر ازاری مربوط به اعتیاد است و 25درصد قتل های عمد و نزاع و خشونت 23درصد در ارتباط با اعتیاد است. امروز قاچاق مواد مخدر یک جنگ نرم است. ایا می شود با زندان و دستگیری پیشگیری را انجام داد؟ قطعا نه و طرح یاریگران از همان طرح های اثرگذاری اس که می تواند دربرابر این جنگ نرم مقابله کند.

وی افزود: امروز این طرح فقط برای آموزش و پرورش نیست. بیش از 25گروه مرجع احصاء شده باید در اقدام پیشگیرانه فعالیت کنند. کانون طرح یاریگران زندگی امروز رونمایی می شود و دستورالعمل اجرایی این طرح در هفته های گذشته ابلاغ شده و اقدامات راهبردی شروع شده است. همچنین 11درصد از درآمد تولید ملی کشور صرف مبارزه با قاچاق مواد مخدر می شود. مپاد مخدر و اعتیاد انسان را از مدار انسانیت جدا می کند و همه باید در این رابطه گام مصمم برداریم.

در انتهای مراسم از نقشه راه کانون یاریگران زندگی مدارس سراسر کشور رونمایی شد و کاظمی، معاون پرورشی وزارت اموزش و پرورش و اصلانی، قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضای نقشه راه در حضور دانش آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار