حکیم‌زاده: برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس تدوین شده است

کودکان در بستر هویت ایرانی اسلامی پرورش یابند

قزوین (پانا) - معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۹۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس تدوین شده است

رضوان حکیم زاده دقایقی پیش در اختتامیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره برگزار شد، اظهار کرد: ما باید فرهنگ احترام به کودکان در خانواده ها، سازمان‌ها و در همه جای کشور را نهادینه کنیم و در همین زمینه برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس تدوین خواهد شد.

وی افزود: ما به عنوان مربیان، مدیران و معلمان کرامت کودکان را پاس بداریم و همه کودکان باید با هر نوع زبان، فرهنگ، سرعت یادگیری، هوش و وضعیت اقتصادی عزیز باشند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف همایش هویت کودکان ایران اسلامی و مفهوم هویت، بیان کرد: هویت ریشه آدم‌ها است، هویت وابستگی و دلبستگی به یک تمایزیافتگی جمعی یا فردی است.

حکیم زاده ادامه داد: هویت ریشه دواندن در بسترهاست و ما باید کودکانمان را در بستر ایرانی اسلامی رشد دهیم.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه هویت ایرانی در وفاق کامل با هویت اسلامی است، تصریح کرد: منابع هویت اسلامی ما کتاب الهی است و هویت ایرانیمان را فرهنگ غنیمان به ما می دهد که فردوسی، سعدی، رودکی و حافظ نمونه هایی از منابع آن هستند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی رنگین کمان زیبا و ماندگاری است، گفت: این هویت بزرگانی چون رجایی، بابایی، ابوترابی و لشگری و همچنین 36 هزار شهید دانش آموز را در خود تربیت کرده است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در سند بنیادین بر تکوین مربیان پیش دبستانی تاکید شده است، اظهار کرد: بیاییم کودکانمان را در بستر هویت ایرانی اسلامی پرورش دهیم تا آنها نیز جا پای بزرگان بگذارند.

همچنین در پایان معاون وزیر آموزش و پرورش از مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و همه مدیران این اداره کل به جهت انسجام و همکاری در برگزاری همایش تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار