معاون آموزش ابتدایی دشتستان:

مراسم آغازین آموزش رسمی قرآن کریم پایه اول ابتدایی در مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت : جشن آغازین آموزش قرآن پایه اول ابتدایی و انس با قرآن یکی از راه‌های دستیابی به حیات طیبه است.

کد مطلب: ۹۶۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم آغازین آموزش رسمی قرآن کریم پایه اول ابتدایی در مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، محمد جعفر اسدی در این مراسم اظهار داشت: آشنایی و انس دانش آموزان با قرآن کریم، ایجاد جذابیت و خاطره خوش برای آغاز آموزش قرآن دانش آموزان به عنوان مهمترین و اصلی ترین کتاب ، توجه دادن همه دست اندرکاران به ویژه معلمان و اولیا به اهداف برنامه درسی قرآن در مدارس و کمک به فضاسازی قرآنی را مهمترین اهداف جشن قرآن است.

وی تدریس قرآن در پایه اول ابتدایی برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن، آموزش آداب گوش دادن به قرآن و تفکر در آیات قرآن را مهم دانست و گفت: انس دانش آموزان اولین پایه تحصیلی به قرآن، آثار و برکات زیادی را به دنبال دارد زیرا روح معنوی قرآن آرامش خاصی به انسان می دهد.

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی شهرستان دشتستان نیز بیان کرد : حدود 3300 دانش آموز اول ابتدایی در سراسر شهرستان آموزش رسمی روخوانی قرآن را آغاز کردند.

امید آورند اهداف دیگر آغاز قرآن آموزی از پایه اول را تقویت ایمان و اعتقاد به این کتاب آسمانی و تمسک به تعالیم آن و همچنین تعمیق، معرفت و تعمیم فهم و درک آن عنوان کرد و گفت: توجه جدی به اصل جدایی ناپذیر قرآن و اهل بیت (علیه السلام) در تمامی فعالیت ها و در زندگی فردی و اجتماعی موجب قرآن آموزی از پایه اول ابتدایی می شود.

گفتنی است در این مراسم با برگزاری مسابقه سوالات قرآنی و اهدا جوایز به برگزیدگان ، قرائت دسته جمعی میثاق نامه توسط دانش آموزان ، اجرای برنامه با حضور گروه های نغمات قرآنی و اهدا کتاب قرآن همراه با یک هدیه به دانش آموزان، آغازآموزش های قرآنی برای پایه اول ابتدایی آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار