لایحه «حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران» نهایی شد

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه «حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران» را بر اساس تکالیفی برای شرکت فاضلاب و شهرداری تهران نهایی کردند.

کد مطلب: ۹۶۹۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
لایحه «حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران» نهایی شد

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران که کلیات آن در جلسه گذشته به تصویب رسیده بود، بررسی شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: ۵ پیشنهاد در ارتباط با این لایحه به هیئت رئیسه ارسال شده است.

برخی از این پیشنهادات در بررسی پیشنهادات ارائه شده، مطرح شد ولی به تصویب نرسید. یکی از پیشنهاداتی که از سوی دو عضو شورا (شهربانو امانی و احمد مسجدجامعی) مورد توجه قرار گرفت، ارائه گزارش پیشرفت کار حفاری شبکه فاضلاب است که به صورت سالانه به شورای شهر ارائه شود.

احمد مسجدجامعی درباره پیشنهاد خود گفت: این پیشنهاد مبنی بر درخواست استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها برای تهیه و جمع‌بندی پیشرفت کار شبکه فاضلاب است. آقای هاشمی جلسات خود را با شورایاری‌ها شروع کرده است. در جلسه شورایاری‌های منطقه ۱۸ اعلام شد که ۸۵ درصد شبکه فاضلاب در این منطقه اجرایی نشده است. همچنین در شهر ری نیز این شبکه با نقایص زیادی مواجه شده و اجرا نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما می‌توانیم از افرادی که در کف خیابان هستند، کمک بگیریم تا گزارش‌ها را به صورت محلی، تهیه و با گزارش پیشرفت کار سالانه، یکی کنیم تا مبنای تصمیم‌گیری برای سال آینده باشد.

این پیشنهاد با ۱۵ رأی موافق و ۱ رأی مخالف تصویب شد تا در بند ۳ این لایحه، «استفاده از ظرفیت‌های شورایاری‌ها در ارائه گزارش حفاری» لحاظ شود.

در این جلسه شهربانو امامی عضو دیگر شورای شهر تهران درباره پیشنهاد خود در بند ۴ این لایحه گفت: ما از شرکت فاضلاب می‌خواهیم طی برنامه زمانبندی ظرف حداقل سه ماه، گزارش پیشرفت کار را به شورای شهر ارسال کند. همان‌گونه که پیش از این اعلام شد ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهر تهران باقی مانده است و باید روند اجرای شبکه فاضلاب به شورای شهر ارسال شود تا ما در جریان کار باشیم.

سید حسن رسولی نیز در مخالفت با این اظهارنظر گفت: بر فرض اینکه در این مصوبه چنین تکلیفی را متوجه آبفا کنیم، موضوع این است که آیا امکانات فنی برای اجرای آن وجود دارد یا نه؟

محسن هاشمی اظهار کرد: با مصوبات، مانع کار نشوید و نیروها را زجرکُش نکنید.

در ادامه پیشنهاداتی در بندهای مختلف مطرح شد، اما در نهایت با رأی اعضای شورای شهر بند ۵ این لایحه حذف شد.

همچنین محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از حضور نیافتن معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در جلسات شورا انتقاد کرد و گفت: اگر هم معاون شهردار در جلسات حاضر شود، برخلاف وظیفه‌اش نسبت به لوایح و پیشنهادات هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و به جای آن اعضای شورا برای تصویب یا رد پیشنهادات صحبت می‌کنند.

وی در تبصره پیشنهادی اظهار کرد: عملیاتی شدن این مصوبه، مشروط به امضای قرارداد احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مناطق ۴ و ۲۲ توسط شرکت فاضلاب تهران و شهرداری تهران باید به نحوی باشد که تمهیدات قید شده در این مصوبه در مدل مالی فی‌مابین لحاظ شود.

در نهایت این پیشنهاد سالاری با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید تا لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران به تصویب برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار