رئیس شورای شهر تهران خواستار شد

کارگروه ویژه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی تشکیل شود

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران از ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری خبرداد و گفت با توجه به افزایش آلودگی و پدیده وارونگی هوا در این فصل، تقویت سیستم حمل ونقل عمومی تهران اهمیتی دوچندان می‌یابد از این روز تشکیل فوری کارگروهی ویژه برای حل مشکل تامین ناوگان خطوط اتوبوس و مترو تهران ضرورت دارد.

کد مطلب: ۹۶۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه ویژه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی تشکیل شود

محسن هاشمی در ابتدای یکصدو هفتاد ششمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ابتدا با توجه به ازدحام و مشکلات ترافیکی که صبح روزگذشته در مناطق شمالی تهران به دلیل بارش ناگهانی برف رخ داد از شهروندان محترم پوزش می‌طلبیم.

رئیس شورای شهر تهران بخشی از این مشکلات ناشی را از کافی نبودن تمهیدات پیش‌بینی شده و بخشی را نیز بدلیل اعتراضات پراکنده برخی شهروندان به گران شدن بنزین دانست و تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش مجموعه همکارانم در شهرداری و نیروی انتظامی وضع معابر ساماندهی شد که لازم است جهت جلوگیری از تکرار وقایع مشابه، آمادگی و امکانات و سرعت عمل مجموعه خدمات شهری در مناطق افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین که ناشی از کاهش ارزش پول ملی، تشدید قاچاق سوخت و مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی در کشور است با پیامدهایی در حوزه مدیریت شهری همراه خواهد داشت، افزود: یکی از پیامدهای مهم افزایش قیمت بنزین، افزایش تقاضای استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی به‌ویژه در ساعت‌های پیک است که با توجه به نیاز قبلی و فقدان توسعه ناوگان اتوبوس و مترو در سال‌های اخیر، به کمبود در این سیستم و تشدید ازدحام خواهد انجامید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مطابق با وعده‌های داده شده، بخشی قابل توجهی از منابع حاصل افزایش قیمت بنزین باید صرف توسعه و تجهیز و نوسازی سیستم حمل ونقل عمومی شود و امیدواریم که دولت به این وعده خود با سرعت وجدیت عمل کند و اشتباه گذشته در ایجاد چرخ معیوب یارانه نقدی و افزایش قیمت و تورم تکرار نشود.

هاشمی تاکید کرد: شرایط دشوار کشور و مشکلات شدید مردم می‌طلبد که مسئولان و دستگاه‌های دولتی و عمومی، با حساسیت و جدیت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و وضع به گونه‌ای نشود که مردم احساس کنند بار مشکلات و سختی‌ها را باید به تنهایی به دوش بکشند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش آلودگی و پدیده وارونگی هوا در این فصل، تقویت سیستم حمل ونقل عمومی تهران اهمیتی دوچندان می‌یابد، گفت: به همین خاطر در نامه‌ای خطاب به دکتر جهانگیری، خواستار تشکیل فوری کارگروهی ویژه برای حل مشکل تامین ناوگان خطوط اتوبوس و مترو تهران شدیم چرا که طی 30 سال گذشته هیچگاه وضع سیستم حمل ونقل عمومی تهران تا این حد بحرانی نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار