حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک راهی در جهت اشتغالزایی

یزد(پانا)- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد حمایت از حوزه مشاغل خرد و خانگی را در ایجاد اشتغال موثر دانست و افزود: باید این فرهنگ نهادینه شود که هرفردی می تواند با سرمایه اندک در مسیر فعالیتهای کارآفرینانه و بزرگ گام بردارد.

کد مطلب: ۹۶۹۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک راهی در جهت اشتغالزایی

جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک به ریاست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی متولی حوزه حمایت از مشاغل خانگی در محل سالن تلاش این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه "محمدحسین ریاحی" همکاری تمام دستگاه های اجرایی را جهت برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه مشاغل خانگی خواستار شد و گفت: به نمایش گذاشتن فعالیت های انجام شده در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک به آحاد جامعه کمک می کند به این باور برسند که امکان فعالیت مستر در این عرصه وجود دارد؛ امیدواریم با همکاری شهرداری و دیگر ارگان ها بتوانیم ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی و مشاغل خرد و خانگی، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدام موثری انجام دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد حمایت از حوزه مشاغل خرد و خانگی را در ایجاد اشتغال موثر دانست و افزود: باید این فرهنگ نهادینه شود که هرفردی می تواند با سرمایه اندک در مسیر فعالیتهای کارآفرینانه و بزرگ گام بردارد.

وی شناخت ظرفیت هایی که در این عرصه وجود دارد را مهم تلقی کرد و اظهار داشت: مشاغل خانگی نقش مهمی در توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری بویژه در بانوان و احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی که امرزه در جامعه کم رنگ شده اند، ایفا می کند.

این مقام مسئول استان با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است، اظهار داشت: توسعه مشاغل خرد و خانگی یکی از سیاست های مناسب و مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در کشور و در نهایت کاهش بیکاری است.

ریاحی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، اقدام خوبی جهت تشویق عموم مردم به ویژه دانشجویان به منظور حمایت از کالای ایرانی و توسعه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی باشد.

در بخش دیگری از این نشست مصوبات جلسات قبل توسط فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل مرور شد و هماهنگی های پایانی جهت برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه انجام شد.

گفتنی است نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک از 29 آبان ماه لغایت یکم آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه­های بین المللی ساعت 16 الی 21 با تعداد 180 غرفه برگزار می­گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار