معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه: وقف یک مصداق جاودانه شدن است

یزد(پانا)- حجت الاسلام عادل در بازدید از پروژه کلنگ زنی احداث شبستان حضرت ام البنین (س) بقعه پیر برحق شهرستان تفت گفت :در فطرت انسان یک نوع جاودانگی نهفته است و وقف یکی از مصادیق جاودانه شدن و به تعبیری چشمه همیشه جاری است.

کد مطلب: ۹۶۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش وقف در گسترش علم و دانش از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: آنچه که در آیات و روایات در باب وقف بیشتر مدنظر قرار گرفته، اجر معنوی آن است حتی اگر این عمل نیک، بسیار ناچیز و کوچک باشد.
حجت الاسلام عادل با تاکید بر این که خداوند انسان را برای رسیدن به کمال آفریده است، افزود: در فطرت انسان یک نوع جاودانگی نهفته است و وقف یکی از مصادیق جاودانه شدن و به تعبیری چشمه همیشه جاری است.
وی به اهمیت موضوع علم و دانش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: نخ اتصال نیات تمام واقفان در هر حوزه ‏‏ای خدمت به مردم است حال این خدمت در حوزه اجتماعی، بهداشت و درمان، رفع نیازهای معیشتی مردم یا در بحث خدمات علمی باشد.
عادل با بیان این که نقش وقف در گسترش علم به صورت کلی از صدر اسلام وجود داشته ‌است، اولین وقف اسلام که از سوی پیامبر اکرم(ص) با ساخت مسجدی انجام گرفت را نیز نوعی توجه به علم و آموزش دانست و گفت: مساجد علاوه بر برپایی نماز و عبادت، مکانی برای آموزش دین و احکام الهی و افزایش معرفت و شناخت انسانهاست.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در رابطه با راهکارهای تقویت جایگاه وقف از جمله وقف علمی در جامعه، گفت: در سال‎‎های اخیر بیشتر در این رابطه به کارهای تبلیغی و ترویجی پرداخته شده و در این رابطه نیز کارهای فرهنگی متعددی صورت گرفته است.
وی عنوان می‏‏کند: البته در مجموع فرهنگ مردم برگرفته از یک سری آداب و رسوم و سنت‌هاست و به همین دلیل بیشتر موقوفات استان نیز در رابطه با مسائل دینی و فرهنگی مانند عزاداری‏‏ها و اهل بیت(ع) و موادی از این قبیل، بوده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار