مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش وپرورش:

3500 دانش آموز در جامعه عشایری هرمزگان

۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد

هرمزگان(پانا)-مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دستگاه تعلیم و تربیت کشور به دنبال تحقق عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور است به طوری که 230 مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد و در استان هرمزگان بیش از سه هزار و 500 دانش آموز عشایر مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۹۶۸۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
3500 دانش آموز در جامعه عشایری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری پانای هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، محمدرضا سیف در جلسه رؤسای 22گانه آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سامانه سناد سه نوع مدارس با عنوان مدارس شهری، روستائی و عشایری ثبت شده است .

وی افزود: در استان هرمزگان مدارسی با نام مدارس عشایری وجود ندارد درصورتی که بیش از سه هزار و 500 نفر، اعضاء جامعه عشایری هرمزگان را تشکیل می دهند .

سیف با بیان اینکه در روستاهای عشایری می توان با تاسیس آموزشگاه های عشایر، در راستای تحصیل راحت تر به این دانش آموزان کمک کرد، اظهار داشت: با ثبت کد مدارس عشایری برای روستاهایی که با دانش آموزان عشایر دایر هستند، این مدارس از تسهیلات مناسب تری بهره مند می شود زیرا سرانه مدارس عشایری سه برابر مدارس عادی می باشد .

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش کشور به دنبال تحقق عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور است که وجود 230 مدرسه یک نفره و 100 مدرسه عشایری در کشور گواه بر این موضوع می باشد .

این مسئول تصریح کرد :استان هرمزگان در پوشش تحصیلی دانش آموزان دارای رتبه خوبی در کشور می باشد و حتی در برخی مقاطع استان هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری جذب و پوشش تحصیلی را انجام داده است .

سیف ضرورت تغییر نگاه در دستگاه تعلیم وتربیت کشور مطابق سند تحول آموزش و پرورش را لازم دانست و گفت: در کشور نظام آموزشی ما به صورت متمرکز اداره می شود بطوری که بخشنامه ها و دستورالعمل ها از مرکز کشور برای استانها ابلاغ می شود و استانها مجری طرح ها و برنامه ها هستند که برای افزایش کیفیت آموزشی نیازمند آن است که این نگاه و روش تغییر کند .

این مقام مسئول اضافه کرد: نباید تمرکز فقط به پوشش تحصیلی باشد بلکه تربیت و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در رتبه مهمتری قرار دارد که باید با جدیت به آن پرداخته شود .

سیف، تربیت و بکارگیری نیروی انسانی با کیفیت در مدارس شهری و روستائی را مهم برشمرد و مبنای سند تحول نظام آموزش و پرورش را تأکید بر تربیت شش ساحت انسانها دانست و بیان کرد: از این میان تربیت در دوره های مختلف تحصیلی، دوره ابتدائی از اهمیت بسزائی برخوردار است .

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش فزود: نباید دانش آموزان باهوش، متوسط و کم هوش را از همدیگر جدا کنیم و دانش آموزان دارا و ثروتمند باید در کنار دیگر دانش آموزان در یک کلاس درس قرار گیرند. ایجاد انواع مدارس و تفکیک دانش آموزان موجب شده دانش آموزان از برخی آموزش ها که از طریق همسالان و گروهها منتقل می شود، محروم شوند .

این مسئول خاطر نشان کرد: مطابق منویات رهبری پیرامون توجه به نخبه ها و تیزهوشان، هدف رسیدگی و ایجاد شرایط وامکانات برای پرورش نخبه ها و تیزهوشان می باشد نه اینکه از مقطع ابتدائی دانش آموزان را تست زن بار بیاوریم .

سیف اظهار داشت: باید همه دانش آموزان در کنار یکدیگر قرار گیرند و سیستم آموزشی و پرورشی کشور با فراهم کردن شرایط، امکانات ویژه و بستر مناسب، موجب شناسائی نخبه ها و پرورش استعدادهای نخبه کشور را فراهم آورد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار