چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد برگزار شد

تهران (پانا) - چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد با حضور داوران و مسئولان اداره آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد برگزار شد

جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم رشد نام جشنواره‌‌ای سینمایی است که هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ایران و دفتر تأمین رسانه‌های آموزشی این وزارتخانه برگزار می‌شود. این جشنواره با ۵۶ سال سابقه و ۴۹ دوره برگزاری، قدیمی‌ترین جشنوارهٔ فیلم در ایران است. محور اصلی جشنواره فیلم رشد به بررسی آثار علمی آموزشی با نگاه به امور درسی اختصاص دارد.
امسال جشنواره از تاریخ ۲۴ آبان ماه در سینما فلسطین آغاز می شود و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت که سه روز آن هم به بخش بین الملل اختصاص داده شده است.
در جشنواره امسال بخش دانش آموزان و معلمان فیلم ساز آن به بخش بین المللی اضافه شده است زیرا در پی کشف افرادی که دغدغه ساخت فیلم های آموزشی دارند کمک می کند.
وحید گلستان، دبیر جشنواره گفت: معمولا چند فیلم شاخص و مهم دیده می شود که به همین واسطه بخش بین الملل جشنواره بخش مهمی است.
وی افزود: امسال از ۹۱ کشور دنیا ما فیلم دریافت کردیم که بیش از ۱۵۰۰ فیلم از‌کشور های خارجی بوده و تعداد ۱۱۰۰ فیلم ایرانی که بدلیل سابقه آن این جشنواره از دوران آغاز خودش داشته تا اکنون همیشه توی بخش بین الملل هم جشنواره مورد توجهی بوده است.
در پایان مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم و داورین محترم جوایزی را به نمایندگان استانها تقدیم نمودند.

*ایلیا خراط چی، خبرنگار دانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار