وظایف غیرحاکمیتی سازمان غذا و دارو به انجمن وارکنندگان فرآورده بهداشتی واگذار شد

تهران (پانا) - با امضای تفاهم نامه ای بین عبدالعظیم بهفر مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و حمید مقیمی رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، وظایف غیرحاکمیتی سازمان غذا و دارو به انجمن واگذار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وظایف غیرحاکمیتی سازمان غذا و دارو به انجمن وارکنندگان فرآورده بهداشتی واگذار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، بر اساس این تفاهم‌نامه که در سازمان غذا و دارو به امضای طرفین رسید، اختیارات غیرحاکمیتی سازمان غذا و دارو به انجمن واگذار می‌شود.

بدین ترتیب دریافت و کنترل و بررسی اولیه مستندات تمدید پروانه‌های ورود محصولات، دریافت و کنترل اولیه مستندات پروانه‌های مسوولان فنی، دریافت و بررسی اولیه مستندات اولیه قرارداد نمایندگی شرکت‌ها، به انجمن واگذار می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه؛ همچنین مقرر شد در صورت لزوم، نماینده انجمن در پیش کمیته فنی ثبت و واردات حضور یابد.

ارایه و همکاری انجمن با سازمان غذا و دارو در تهیه گزارش‌های قاچاق و تقلب در سطح عرضه، دریافت نظرات مشورتی انجمن در صدور بخشنامه‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه و همکاری انجمن در جهت استقرار و پایش صدور مجوزهای پست مارکتینگ، از دیگر نکاتی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.

از سوی دیگر مقرر شد انجمن در خصوص پیشبرد اهداف تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و عطریات در داخل کشور، با سازمان غذا و دارو همکاری لازم را به عمل آورد.

سازمان و غذا و دارو در این تفاهم‌نامه متعهد شد در راستای اجرای وظایف برون‌سپاری شده، حمایت لازم را از انجمن به عمل آورد؛ آموزش‌های لازم را ارایه کرده و تحولات قوانین و مقررات نظارتی را در اسرع وقت به اطلاع انجمن برساند.

بهفر در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: امیدواریم امضای این تفاهم نامه در چنین روزهای مقدسی، مایه برکت و رونق فضای صاحبان کسب و کار باشد.

حمید مقیمی رئیس هیات مدیره انجمن نیز ضمن تشکر از مسوولان سازمان غذا و دارو به دلیل حسن اعتماد به توانمندی‌های انجمن یادآور شد: امید است این تفاهم به ارتقای حقوق مصرف کنندگان نهایی فراورده های بهداشتی و آرایشی و دسترسی آنها به فراورده های با کیفیت و قیمت مطلوب کمک کند.

در نشست امضای این تفاهم‌نامه، موسی احمدزاده، عضو هیات مدیره انجمن و شهرام شعیبی از سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار