بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس آباد، روستای دوستدار کتاب

ابرکوه (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر خود به شهرستان ابرکوه از روستای رئیس آباد ابرکوه « روستای دوستدار کتاب» بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۶۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس آباد، روستای دوستدار کتاب

سید عباس صالحی، در این بازدید از کتابخانه عمومی شهید شفیعی روستای رئیس آباد بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های این روستای دوستدار کتاب آشنا شد.

صالحی با بیان اینکه روستاهای دوستدار کتاب فرصتی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی هستند گفت:همه تمدن‌های بشری با کتاب آغاز شده‌اند و مسیر فناوری و علم برای رویش‌های انسانی همیشه با کتاب تدوام یافته است .

وی ادامه داد: شهرستان ابرکوه دارای سابقه تمدنی فرهنگی چند هزار ساله است و از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و هنری برخوردار است وهمچنین در گذشته و هم اکنون نگاه ویژه ای به کتاب داشته است و اکنون نیز امیدواریم این شهرستان بتواند در زمینه پایتخت کتاب بدرخشد و عنوان پایتخت کتاب ایران را همچون شهر جهانی یزد به خود اختصاص دهد.

وی افزود: این روستا که قلبش با نبض کتاب می تپد، بسیار شیرین است و این که در روستا بیش از 20 باشگاه کتابخوانی وجود دارد نشان از اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی در روستا است.

گفتنی است : روستای رییس آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب جزو ۱۰ روستای نمونه کشوری دوستدار کتاب و کتابخوانی شناخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار