رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاداقتصادی کردن فعالیت های فرهنگی وهنری است

ابرکوه (پانا) -  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌ ابرکوه گفت : اقتصادی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از جمله رویکردهای این وزارتخانه دانست که به صورت جدی در وزارت ارشاد دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاداقتصادی کردن فعالیت های فرهنگی وهنری است

"سید عباس صالحی" افزود: اقتصادی نمودن این بخش، دور از دسترس نیست و ممکن است در ابتدا به حمایت‌هایی نیاز داشته باشد اما بعد از مدتی موجب ارزش افزوده و درآمد می‌شود.

وی با بیان اینکه جریان صنایع خلاق، جریانی پرتلاش و موثر است که ارزش افزوده آنها از ارزش افزوده تولیدات حوزه کلاسیک بیشتر است تصریح کرد: بحث خیابانهای فرهنگی و گذر فرهنگ و هنر از جمله برنامه‌های وزارت ارشاد است که در راستای اقتصادی کردن فعالیت فرهنگی و هنری انجام می شود و می تواند فرصت‌های اقتصادی وسیعی در حوزه یاد شده ایجاد کند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه از طریق گذرهای فرهنگ و هنر، مجال برای عرضه و حضور کالاهای فرهنگی پدید می‌آید و رفت و آمدهای بومی ها و گردشگران در این فضاها می تواند اقتصادی کردن کالاهای فرهنگی را فراهم کند اضافه کرد: این امر اکنون در شهرستان های مختلف کشور انجام شده و در نزدیک به ۱۰۰ شهر کشور خیابان فرهنگ و هنر بوجود آمده است.

وی از فراهم شدن مقدمات امکان بهره برداری در فضای مجازی برای عرضه کالاهای فرهنگی و هنری خبر داد و یادآور شد: رویکرد دیگر این وزارتخانه، توجه به هویت اجتماعی فرهنگ و هنر است تا از طریق آن سرمایه ایجاد کرد و موجب ارتقای هویت اجتماعی ما در حوزه فرهنگی و هنری شد.

صالحی در ادامه با بیان اینکه شهرهایی که ظرفیت های تاریخی دارند بعنوان شکبه شهر خلاق انتخاب می‌شوند تصریح کرد: رویکرد دیگر ما در این دوره عدالت جغرافیایی و آمایش است تا بودجه ها از مرکز به سمت استانها و شهرستان ها بیش از گذشته جریان یابد.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار